איתור נזילות מים המלצות ושיטות נוספות לבחירת מאתרים

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

 

איתור נזילות מים המלצותנזילות בתוך הבית הן אחד הדברים הכואבים ביותר שיש במסגרת "תקלות הבית". הסיבה לכך, היא שהן לרוב מתגלות רק לאחר שהן הספיקו כבר לעשות נזק מסיבי בחללים שבתוך הקירות ובקירות עצמם  וכן העובדה שהליך התיקון שלהם מורכב מאוד ויכול להיות יקר אם לא ניגשים אליו חכם ונכון.

לכן שימוש במצלמות תרמיות לאיתור נזילות הפכו להיות עם הזמן לפריט חובה עבור אלו שאינם רוצים להשחית את כספם לשווא ולגרום לבית שלהם הרס ונזק עצום, רק מעצם הליך התיקון של הנזילה. מומחי חברת 'אינסטלאטורים מומלצים 24/7' מעניקים לכם שורת טיפים ועצות מעשיות על כל מה שיש לשים לב כאשר מזמינים איתור, מה נדרש ומה מקבלים? וכן טיפים על איתור נזילות מים המלצות ועוד

קודם כל, מה זה בכלל איתור נזילות באמצעות מצלמה?

יש נזילות ויש נזילות. יש נזילות חיצוניות שרואים את הנביעה שלהם בעיניים במקום חשוף, שמאפשר פשוט לגשת ולתקן. נזילה בברז או בניאגרה של שירותים, הם מן הסוג הזה. אך יש נזילות סבוכות יותר. אלו הן הנזילות הסמויות. אלו שמתרחשות מתחת לפני הקרקע או בתוך הקירות. הקירות שלנו מרשותים בסבך ארוך ועצום של צינורות המובילים מים חמים וקרים לכל מקום בבית. ההסתעפויות של צינורות אלו הן רבות וכוללות חיבורים וזוויות המקנות להן את האפשרות "לנווט" לכל חלק בבית.

עם הזמן צינורות כאלו יכולים להישחק ולהיסדק או להיפגע כתוצאה ממכה  או לזוז מסיבה כלשהי ולגרום לחיבור או הברגה להשתחרר ולהיפתח או להתערער. התוצאה תהיה נזילה בתוך הקיר או מתחת למרצפות. לא בהכרח שיהיה מדובר בנזילה כבדה ומאסיבית. היא יכולה להיות טפטוף איטי. אבל בסיכומו של דבר, טיפה ועוד טיפה מצטברים והנזק הכספי נהיה עצום. גם תשלום על מים שבוזבזו וגם נזק למבנה עצמו ולחוזקו וכן נזק לתצורה החיצונית של הבית.

איך רואים מבעד לקיר?

הבעיה בנזילות הלא רועשות האלו, היא שקשה לאתר אותם. זאת אומרת, לרוב לא נדע שהן מתרחשות עד שכבר יהיה מאוחר מידי והנזק יהיה גדול. גם אם נאתר אותם, אנחנו בעיקר נראה את התוצר שלהם-  אותו כתם רטיבות, כתם עובש, ריח טחב, או עיוות הקיר, פיצוצו וקילופו. אבל לא נראה מהיכן נובעת הנזילה. הנזילה, סביר והיא רחוקה מאוד מנקודת הרטיבות. המים פורצים מהצינור במקום מרוחק וגולשים על גבי הצינור עצמו עד שמגיעים למקום שנוח להם לפרוץ בו או מחלחלים לתוך הקיר בחללים שבתוכו ונאגרים עד שמתפרצים.

אתם מיד נכנסים ללחץ, רצים למצוא פתרונות, מרימים טלפונים מחפשים איתור נזילות מים המלצות ושיטות ובגלל הלחץ עשויים לעשות לעצמכם נזקים נוספים. מיותר וחבל. מצלמת איתור נזילות, היא מצלמה טרמית העושה שימוש בקרני אינפרה אדומות ובאמצעותה ניתן למפות את קירות ותחתית הבית ולהבין היכן בדיוק עוברים צינורות ויתרה מזו, לגלות נזילה במידה וישנה וחשוב מכך גם את מקור הנזילה עצמה, בדיוק רב במיוחד.

למה הדיוק חשוב?

כי אם לא תדעו איפה מקור הנזילה, תצטרכו להשקיע הרבה זמן וכאבי ראש בתהליך האיתור וחמור מכך, תדרשו לבצע הרס נרחב בדירה על מנת להגיע למקור הבעיה. נניח שיש לכם כתם רטיבות לכל אורך נקודות המפגש של הרצפה והקיר בסלון הבית. שטח עצום שאורכו כ-5 מטר. האם תחפרו החוצה ותנתצו 5 מטר רצפות. האם תחצבו ותהרסו 5 מטר קיר?

ואלי הנזילה בכלל לא קיימת והרטיבות היא תוצאה של איטום חיצוני לא טוב? ומדוע לחצוב ולהרוס 5 מטר ריצוף ו-5 מטר קיר אם אפשר להגיע בדיוק של סינטמטירים למקור הנזילה ולחפור רק שם? ועוד לא נגענו בעלות הבניה וההתקנה החדשה של אותם מטרים רבים שהרסתם לחינם ולא לצורך. הרי גם החומר שלהם עולה כסף רב וגם הבניה עצמה. לכן, מצלמה לאיתור נזילות היא דבר הכרחי ואנחנו כאן כדי לתת דגשים בנושא איתור נזילות מים המלצות וטיפים נוספים.

תאמין שיש צורך

העובדה שמצלמה תרמית היא אינה עסק זול, והעובדה שלא רבים יודעים לעשות בה שימוש נכון ורבים יותר לא יודעים כיצד לקרוא את התוצאות וליישם כנגדם תוכנית פעולה נכונה, מביאים רבים מהאינסטלאטורים שלא לעשות במצלמה שימוש. וכי מה אכפת להם? הם לא מתמודדים עם הנזק הכספי , הלכלוך והבלאגן של אחרי התיקון. זה ייפול עליכם. להפך, הם יכולים להינות משכר על עוד כמה שעות עבודה במקום לאתר את הבעיה בתוך זמן קצר בלבד. בקיצור, אם יש מי שאומר לכם שזה מיותר – תייתרו אותו.

מומחה שיודע לעבוד

כאמור, יש שלא יודעים לעבוד עם מצלמה תרמית אבל עדיין יחזיקו באחת כזו. אתם מהר מאוד תגלו מי יודע להשתמש בה נכון ומי לא. העניין הוא, שהאיתור של הנזילה, הוא החלק הקל יותר. הבנת התמונה המלאה של צנרת הבית וכל ההסתעפויות מהן תיגזר שיטת הפעולה, כדי שלא יגרם לכם נזק רב – היא הדבר החשוב. לכן יש משמעות רבה ללקיחת איש מקצוע מיומן ומומחה בשימוש במצלמה לאיתור נזילות. איך מוצאים מומחים כאלו?

איתור נזילות מים המלצות

אין מה לעשות, כמו הרבה תחומים בחיים, כדאי שתחפשו המלצות. הרי אתם לא שוכרים ליצן ליומהולדת של הילדים או מזמינים מדביר או צבע בלי המלצות של חברים. אז למה בתחום האינטלסטורים זה צריך להיות שונה? איתור נזילות מים המלצות הוא חשוב מאין כמותו, שכן תלוי פה הרבה מאוד כסף. תתייעצו עם חברים, תגלשו בפורומים, תקראו מאמרים ותגובות וקבלו המלצות על בעלי מקצוע אמינים ואיכותיים.

אמינות וזמינות

אז הגענו לנושא האמינות והזמינות. גם זה נושא של איתור נזילות מים המלצות שחשוב לשים לב אליו. ברבים מן המקרים, בעיית נזילה היא אקוטית, קריטית ודורשת טיפול מייד או לכל הפחות בהקדם. בעלי מקצוע שמורחים אותך או מבטיחים שיקפצו מתישהו בימים הקרובים, לא טובים לא לכך ולא לכיס שלך.

טיפול מייד ולא רק איתור

זוהי נקודה חשובה במיוחד. אם הנזילה היא קריטית ודורשת טיפול, הרי שיש לקשור בין האיתור של הנזילה לבין הטיפול בה. ופה מגיע נושא שלעיתים מטעה: איתור נזילות נפרד מתיקון נזילות. הוא נפרד בתהליך ואפילו נפרד במחיר. לכן, יש כאלו רבים אשר חובשים רק כובע אחד. יש מאתרי נזילות שלא עושים תיקון תקלה. רק מזהים אותה. יש להם מקום מסוים בשוק (למשל בעת ביצוע 'בדק בית') אבל הם ממש לא טובים עבורכם כאשר אתם צריכים פתרון כאן ועכשיו. לכן, הקפידו לחפש אינסטלאטור שהוא גם מומחה לאיתור נזילות וידע לתת מענה מיידי לבעיה, ברגע שיאתר אותה.

לא רק הצבעה על הבעיה וטיפול. אלא גם אקסטרה

בין אם המאתר רק מצביע על הנזילה ובין עם הוא גם אינסטלאטור שפותר אותה, חשוב שתדעו שהוא חייב להנפיק לכם כחלק משירות האיתור, גם דו"ח מפורט ובו כמה סעיפים. בין השאר  מהות התקלה ומיקומה וכן סשן פתרונות המציעים את הגישה הטובה ביותר לפתירת התקלה. בנוסף, עליו להפיק לכם תמונות ומפה של כל מערכת הצינורות המסווים בחלק הפגוע של הבית, דבר שיכול לשמש  אתכם בהמשך החיים. חלק גם יערכו לכם בדיקה פרואקטיבית לתקינות הזרימה והאטימה של צינורות המים החמים והקרים באזור נרחב, אך יש כאלו שידרשו תמורת זאת סכום נוסף.

יש לכם עוד שאלות. רוצים עוד טיפים על איתור נזילות מים, המלצות, מידע נוסף או דברים שחשוב לשים לב? אנחנו ב'אינסטלטורים מומלצים 24/7' נשמח לעמוד לרשותכם 24/7.

איתור נזילות מים

החורף בישראל הופך לאינטנסיבי יותר ויותר בכל שנה שעוברת, ואנו צריכים להתאים את עצמו למצב הנתון. בכדי להיות מוכנים אל מול החורף עלינו לדעת לאתר את הסימנים הראשוניים אשר עלולים להוביל לנזילה רצינית. שלב האיתור הראשוני של הבעיה היא אך ורק בידיים שלכם, ככל שתהיו יותר ערניים ככה תוכלו לעצור את הנזילות בשלב מוקדם יותר ועדין יותר.

איתור נזילות מים המלצות – מה עליי לעשות? לנזילה?

מתפקידו של כל בעל בית הוא לאתר את הבעיה הראשונית מוקדם ככל שניתן וזאת על מנת להזעיק איש מקצוע שיפתור את הבעיה הקיימת בהקדם. קחו בחשבון שנזילות לא מופיעות רק בחורף, כאשר יש צנרת ישנה או עבודה מרושלת שנעשתה על ידי בעל מקצוע קודם לכן, ייתכן ויופיעו לכם סימני נזילות גם בקיץ. עקב חלודה או בנייה עתיקה יכול לצוץ סדק בצנרת וכתוצאה מכך תתחיל לאט לאט להתפרץ נזילה רצינית, אך עם ערנות מצד דיירי הבית אפשר לפתור את הבעיה בקלות.

לא פשוט להבין ולאתר את מקור הנזילה, אך יש דרכים שעליכם לפעול דרכן בכדי לצמצם את הנזק. שימו לב לסימני נזילה המופיעים בתקרה, ברצפה, בקירות. בדרך כלל לפני התפרצות של נזילה יופיעו סימני רטיבות, ובמקרים חמורים יותר אף יתחילו לנזול טיפות על הראש שלכם. במקרים אחרים בהם התקלה יותר "עמוקה", יש לבדוק אם קיים חשד מסוים לעלייה משמעותית בחשבונות המים. אלו הם שני הסימנים העיקריים אשר לפיהם אתם צריכים להזעיק איש מקצוע. בכדי להיות וודאים יותר היינו ממליצים לכם לסגור את מערכת המים בבית בכדי לבחון אם מדובר על בעיה בצנרת או בעיה שנוצרה עקב גשמי החורף.

איתור נזילות מים המלצות – פתרון

אין אפשרות לפתור את התקלה לבד, גם אם אתם מאתרים את מקור הבעיה הדרך הטכנית המוצגת מולכם אינה פותרת לטווח הארוך אלא לטווח הקצר. אנו מגיעים להרבה בתים ורואים שאל מולנו נמצאים פתרונות יצירתיים כמו חסימת פתח הנזילה באמצעות איזולירבנד ודבק חם. אם מים מצליחים לחדור סלע תהיו בטוחים שגם את הפתרונות היצירתיים שלכם הם יעברו, אז למעשה אתם רק דוחים את הבעיה…

שימו לב שלאיש המקצוע יש פתרונות איתור נזילות מים כמו חיישן גז, מציאה באמצעות מצלמה תרמית ומכשיר אקוסטי. אלו הם שלושת הפתרונות שיכולים להראות לכם איזה בעל מקצועי הוא מקצועי ואיכותי. אך זה לא מספיק שיש לבעל המקצוע את כל הפתרונות האלה, יש להכיר את איש המקצוע לפי ביקורות שיש עליו, ככה תוכלו לדעת האם באמת מדובר על אינסטלטור מנוסה ומקצועי שיכול להעניק לכם עבודה מהירה, איכותית אשר תשמר לטווח ארוך.

איתור נזילות מים המלצות – איך בוחרים איש מקצוע אמין?

בשביל לרכז בשבילכם את כל השלבים למציאת איש המקצוע הטוב ביותר עבורכם, ריכזנו לפניכם שלוש נקודות שיש לעבור על כל אחת מהן בכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר. אנו מזכירים לכם, קיימים אלפי אנשי מקצוע בתחום הזה, אך בשיעור גס רק מחצית מהם באמת איכותיים ויבטיחו עבודה מקצועית. כמו כן, שימו לב אלו אנשי מקצוע מציעים לכם דילים שווים יותר, אך עדיין עליכם להתבסס על איכות איש המקצוע ולא על הדילים המוצעים, זהו השלב האחרון.

איתור נזילות מים המלצות – סינון ראשוני

קודם כל עליכם להיות לעבוד בצורה נכונה ורלוונטית למקרה שלכם, בחנו תחילה זמינות בכל האזור שלכם, הזמינות צריכה לבוא לידי ביטוי מבחינת שירות בעל המקצוע (באילו אזורים הוא עובד), וכמובן מהי הזמינות שלו. אם התקלה שלכם כבר צצה אין לכם זמן לחכות, אם בעל המקצוע יכול להגיע עוד שבועיים זה לא עוזר לכם כבר. לכן, השלב הראשון הוא סינון ראשוני בכדי לייעל את בחירת איש המקצוע האיכותי ביותר עבורכם.

איתור נזילות מים המלצות – בחינה

איש מקצוע לאיתור נזילות מים

השלב השני לאחר הסינון הוא בחינה. אם הגעתם לשלב הזה עם הרבה אופציות היינו ממליצים לכם גם לעשות סינון המתבסס על מחירים, אך קחו בחשבון ששירות מקצועי ואמין יכול לעלות לכם לא מעט כסף. הבחינה באה לידי ביטוי תוך קריאת ביקורות חיוביות ושליליות אודות השירות של בעל המקצוע, הבחינה צריכה לגעת גם בכל התחום בו עוסק איש המקצוע, עד כמה הוא מקצועי, האם הוא משתמש בטכנולוגיות מתקדמות או שהוא "אולד סקול". כמובן עליכם גם פה לסנן את אנשי המקצוע שלא עמדו בבחינה.

בדיקת נזילות מים בעזרת מכשיר אקוסטי

עוד פתרון זול ומהיר הוא השימוש במכשיר אקוסטי, אך גם כאן צורת עבודה זו אינה יעילה עבור מקומות מסוימים. מכשיר זה עובד על חיישנים שתפקידם לזהות גלי קול על מנת לאתר את הנזילה, למעשה המכשיר מאתר את הטפטופים. הבעיה מתחילה להיווצר ברגע שמדובר על טפטוף אשר נמצא בתחילת דרכו ועדיין מאוד שקט, במקרים כאלה המכשיר לא יצליח לאתר את מקור הבעיה. לכן, לא תמיד זאת תהיה הבחירה הראשונה של בעל המקצוע.

איתור נזילות מים המלצות – היכרות ראשונית

השלב האחרון הוא השלב לפני קביעת התאריך הרצוי להגעתו של איש המקצוע. גם אם קראנו הרבה ביקורות חיוביות, וגם אם איש המקצוע עומד בדיוק בתקציב שלנו עלינו לדבר איתו תחילה, לספר לו על הבעיה ומהם הפתרונות אותם הוא יכול להציע לנו. שלב זה חשוב ומתבסס על תחושה פנימית של כל אחד ואחד מאיתנו, כולנו יודעים את המעמד של רושם ראשוני, וזה הזמן לבחון את הרושם הראשוני שלכם כלפי בעל המקצוע. בעל מקצוע שאינו סבלני כלפיכם, או שאינו עומד בזמנים או כל דבר אחר יכול להעיד על חוסר מקצועיות מצידו, וכאשר מדובר בצנרת של הבית שלכם אתם רוצים לבחור את האדם המקצועי ביותר. רבים רואים בשלב זה שלב שולי אך למעשה הוא השלב החשוב ביותר בכדי להבטיח תחושת ביטחון לאחר העבודה. כמו שיש לכל אחד מאיתנו מוסכניק עליו אנו סומכים ולא משנה מה המחיר שלו, ככה גם לגבי אינסטלציה.

.

איתור נזילות מים המלצות מפה לאוזן

אין דבר פסול בהמלצות מפה לאוזן, ההפך הוא הנכון. אם יש לכם מכר אשר כבר מכיר בעל מקצוע ועבודתו מצאה חן בעיניכם אין שום דבר פסול בלבחור את אותו אדם. אך יש לשים לב לזמן העבודה של איש המקצוע, אם אתם מקבלים המלצה על איש מקצוע ממכר שרק לפני שבוע פגש את האינסטלטור שלו דעו שלא בטוח שהעבודה עדיין הוכיחה את עצמה.

איתור נזילות מים המלצות – מסקנות

המסקנה היא שטיב העבודה לא תלוי גם באיש המקצוע אלא גם בכם, כל עוד אתם מגלים את מקור הבעיה בשלב מוקדם יותר ככה העבודה תהיה זולה יותר, פשוטה ומהירה. חפשו איש מקצוע שיכול להעניק לכם את השירות המגוון ביותר והנקי ביותר – אל תתנו לאף אחד לשבור לכם את הקירות בבית בשביל לאתר את הבעיה. רק לאחר שאותרה הבעיה ניתן יהיה לפעול בהתאם באופן ממוקד ופשוט בכדי להוזיל את מחיר העבודה. אל תשכחו, אסור להתפשר על איש מקצוע בגלל מחיר, עדיף להשקיע עכשיו מאשר להשקיע כפול לאחר מכן.

 
צילום צנרת ביוב ב{HEBROW}
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!