הצוות של הראשון באיטום מסביר איך לאתר נזילות מים

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

נזילה, גם אם היא לכאורה קטנה, עלולה לגרום לנזקים גדולים. למים יש כוח אדיר והם מצליחים לחלחל לכל מקום – ולכן במקרים של נזילות התוצאה תהיה נוכחות של מים במקומות רבים שבהם הם לא אמורים להיות. כתוצאה מהרטיבות עלולה להיגרם פגיעה לתשתיות, לקירות ולרצפות, בחלק מהמקרים המים יפרצו מהקירות ויפגעו גם ברהיטים, הצפת הבית היא עוד תרחיש שעלול להתממש אם לא מאתרים את הנזילה ומטפלים בה במקצועיות, וסוג אחר של נזק, חמור אפילו יותר, הוא עובש – מפגע תברואתי שעלול לגרום לבעיות נשימה ולמחלות שונות (כולל סרטן!)

מצלמה תרמית היא אחד האמצעים ביותר עבור איתור נזילות מים. חשוב כמובן לבחור נכון גם את איש המקצוע שמפעיל את המצלמה, כדי שכל שלבי השירות יתבצעו באופן מושלם ויובילו לגילוי מדויק ומהיר של מקור הבעיה.

שלב ראשון – בדיקת מקורות המים הגלויים

גם אינסטלטור עתיר ניסיון ומיומן מאוד שיודע בדיוק איך לאתר נזילות מים במצלמה טרמית יפעיל אותה רק לאחר בדיקה יסודית של מקורות המים הגלויים. חשוב לזכור שגם אם אנחנו לא מצליחים להבין מהיכן מגיעה הנזילה, אנשי מקצוע עם ידע ו-ותק יכולים כן לדעת – ולכן השלב הראשון הוא מעבר מדוקדק על כל הכיורים, הברזים, האסלות וכו'. 

עוד מקום שכדאי לבדוק עוד לפני השימוש במצלמה המשוכללת הוא מחלק המים. אם המחלק, על כל השרוולים והתרמילים שבו, יבש, תידרש ככל הנראה הפעלת אמצעים נוספים. בחלק מהמקרים גם הרטיבות עצמה מספקת את המידע הדרוש, וכשזה המצב אין צורך להפעיל את המצלמה – אלא אפשר לגשת מיד לפתרון הבעיה.

שלב שני – תכנון אסטרטגיית פעולה

במקרים שבהם שיש צורך לבצע איתור נזילות במצלמה טרמית, השלב הבא הוא קבלת החלטה באילו אזורים מתמקדים. לעיתים השירות כולל מעבר על כל הצנרת בבית, אבל בדרך כלל אין בכך צורך וכדי לייעל את האיתור מתמקדים רק במקומות שיש אינדיקציה לבעיה בהם – לחות בקיר, כתם בתקרה, טיח מתקלף וכו'.

איתור הנקודה המדויקת של הנזילה

לאחר שאיש המקצוע מחליט איפה לחפש את הנזילה, הוא מפעיל את המצלמה התרמית. מצלמה תרמית מייצרת הדמיה תלת ממדית של המצב בתוך הקיר, התקרה או הרצפה, כולל בחללים שבין הקומות כשמים משכן אחד מחלחלים אל שכן אחר ומחייבים מענה מידי.

ההדמיה מבוססת על מדידה מדויקת של הטמפרטורה בכל נקודה ונקודה. כשהטמפרטורה נמוכה יופיע על מסך המצלמה התרמית כתם כחול, ואילו במקומות שבהם הטמפרטורה גבוהה המסך ייצבע בגווני אדום שונים – ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר, כך האדום יהיה בוהק יותר.

טמפרטורה נמוכה ביחס לסביבה מעידה על נוכחות של מים קרים באותו מקום, ובאופן דומה טמפרטורה גבוהה פירושה מים חמים במקום שבו הם לא אמורים להיות. אינסטלטור מנוסה יודע לתרגם את מפת החום שמופיעה על מסך המצלמה למידע קונקרטי לגבי סוג הנזילה והמיקום המדויק שלה – ברמה של סנטימטרים בודדים.

היתרונות של איתור הנזילה באמצעות המצלמה התרמית

איתור נזילות מים בעזרת מצלמה תרמית מבוסס כאמור על העובדה שכשהמים יוצאים מהצנרת ומגיעים למקומות שונים הם משפיעים על הטמפרטורה – וצובעים את המסך של המצלמה בגוונים שונים.

בדרך זו ניתן לזהות את הנקודה המדויקת שבה יש כשל בצנרת המים הקרים או החמים, בלי לשבור קירות או להרים רצפות. הרווחים הם חיסכון משמעותי בזמן, חיסכון עצום בכסף (שכן פירוק תשתיות הוא פעולה מורכבת ויקרה) ובעיקר צמצום הבלגן – גם עד לאיתור הבעיה וגם במסגרת הפתרון שלה: כשיודעים בדיוק איפה נדרש תיקון, הוא מושלם במהירות וביעילות.

המאמר באדיבות חברת הראשון באיטום – איטום גגות, איתור נזילות ועוד

צילום:freepik
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!