השמדת שורשים בביוב – הקץ למסע השורשים

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

השמדת שורשים בביובשורשים הפוגעים במערכת הביוב, הם מהבעיות הקשות ביותר בתחום האינסטלציה מבחינת השפעת התקלה והנזק הכספי שהיא יכולה להביא. חסימה של שורשים את קו הביוב, יכולה לגרום קשת רחבה של בעיות, כאשר הפשוטה ביותר היא חסימה שתביא להצפה של הבית והקשה ביותר יכולה להביא גם לקריסת כל מערכת הביוב.

פגיעת שורשים בביוב, היא בעיה היכולה להיגרם בכל מקום ולכל אחד. בין אם אתה גר בעיר ובין אם אתה גר בכפר, סביר ובקרבת ביתך יש עצים. אלו יכולים להיות עצים צעירים יחסית אבל גם כאלו שהם ותיקים, גדולים וטמירים. שורשי עצים אלו, יכולים להגיע עד קוו הביוב שלך ולפגוע בצנרת. לכן, השמדת שורשים בביוב, היא פעולה שיש לבצע, בין אם היא נעשית כחלק מפתרון לבעיה ותקלה שנוצרו ובין אם מדובר בטיפול מונע.

השמדת שורשים בביוב – שאלה של צנרת

כיום, מרבית צינורות הביוב, מורכבים מצינורות PVC. זהו חומר חזק וקשוח, אשר קשה לחדור אותו או לבקוע בו בקיעים ולכן, בעיית חסימת שורשים, פחות רלוונטית עבורו. אך יחד עם זאת, מרבית הבתים בישראל, לפחות אלו שהם בני 10 ומעלה, הם בתים אשר מוטמנים בהם צינורות ביוב מבטון. בטון הוא חומר חזק, אך בחלוף השנים  הבטון נשחק, מתבלה ונחלש ולעיתים מתגלים בו בקיעים בגלל עייפות החומר. בקיעים עשויים להיווצר גם בגלל תנועות קרקע וכן בשל לחצים פנימיים, מתוך הצינור עצמו וכן בשל התרופפות החיבורים בין 2 שרוולי בטון, הצמודים זה לזה.

תהה הסיבה אשר תהיה, רווח קטן, בקע קטן או אפילו חור קטנטן, הם דלת כניסה עבור השורשים. שורשי העץ, המשמשים כמעין הלשון והפה של העץ, רוצים לאכול ולטעום כל העת, הם רוצים לספוח לעצמם מים, מזון ומינרלים. את כל אלו, הם מוצאים ביתר שאת בתוך צנרת הביוב. הצנרת מכילה לחות ומים לרוב וחומרים אורגנים ומינרלים, אותם העץ מחפש. השורשים רוצים להגיע לשם ושום דבר לא יעצור אותם מלחדור לקו הביוב אם לא נבצע השמדת שורשים בביוב.

השמדת שורשים בביוב – חסימת שורשים

שורשים החודרים למערכת הביוב, מתחילים את פגיעתם מיד. בשל מקור המים והמזון הזמינים, הם מתחילים לגדול, להתפתח ולהתרחב בתוך הצינור עצמו, עד שהם ממלאים חלק נכבד מהקוטר של הצינור ואפילו עד סתימה מלאה. גם בעת סתימה חלקית, העובדה שמי הביוב אינם יכולים לזרום בחופשיות במורד הצינור, היא בעיה חמורה, שיכולה לגרום להצפה בתוך הבית.

אך גם עם מים עוד מצליחים לזרום מבעד לקיר השורשים המתעבה, מספיקה לכידת מגבון או תחבושת סוררים, בתוך "קורי  העכביש" של השורשים, כדי ליצור חסימה מלאה ועמידה יותר. כעת, עוד פחות מים יעברו, מי הביוב החדשים "לא ירדו" ואנו נתחיל לסבול מהצפות, רטיבויות וריח רע. יתרה מזו, העובדה שהשורשים הצליחו לחדור לביוב, משמעותה היא שכעת בביוב יש חורים, שכדאי וחשוב לתקן.

כיצד מתבצעת השמדת שורשים בביוב?

עוד טרם ניגע בפעולות עצמם של השמדת שורשים בביוב, ראוי להסביר מעט דברים על נושא איתור הבעיה. קווי הביוב שלנו נפרשים לאורך עשרות מטרים, בתוך ומסביב לבית. חסימת קו הביוב, יכולה להיות לאורך כל עשרות מטרים אלו. עץ, שעומד קרוב לבית שלנו, אינו יכול להפוך בהכרח לחשוד מיידי, שכן, כלל לא בטוח שהשורשים שלו הם הגורמים למפגע. כזכור, שורשי העץ מחפשים מים ומזון ולכן יכולים להתפרש ולעשות דרך ארוכה מאוד, מעץ המקור שלהם ועד שהם פוגשים וחודרים את הצינור.

גם אם נדע, באיזה עץ נטוע האשם, הרי שלא נדע, היכן עובר הצינור, מה זוויות והסתעפויות שורשי העץ ובעיקר לא נוכל להשתמש בניחוש, מושכל ככל שיהיה, אם לא יהיו בידנו שני נתונים אלו. אם איננו יודעים היכן בדיוק נמצאת הבעיה, עומדות בפנינו 2 ברירות: או להתחיל לחפור, להרוס ולהרים את האדמה, הכבישים, המדרכות, המדשאות או כל מקום דומה בו צינור הביוב שלנו אמור לעבור (ואת כל זה לעשות לאורך עשרות המטרים של הצינור, כדי לאתר נקודת חדירה) או להזמין צילום קו ביוב ובנוסף השמדת שורשים בביוב.

הבחירה בין האופציות תהיה הפעם קלה. חפירה של כל הצינור, היא פתרון ארוך, מסורבל ויקר. הוא דורש הרס נרחב של חלקים בנויים, מדשאות ומשטחים, כדי לחשוף את הצינור לכל אורכו ולמצוא את החור ממנו נכנס השורש. בנוסף, עלות התיקון, חידוש והחזרת המצב לקדמותו, יעלו גם הם כסף רב. שלא לדבר על הבלאגן, הלכלוך, הזמן הרב שמתבזבז ועוד.

השמדת שורשים בביוב – להגיע לשורש העניין

השיטה השנייה היא הקלה והנכונה, שכן היא אינה כרוכה בשום מימד של הרס או פגיעה בסביבת הצינור והוצאה כספית כבדה ומיותרת. המדובר בצילום קן הביוב לכל אורכו ויכולת להצביע על הנקודה המדויקת בה חודרים השורשים לצינור. או אז, אפשר להכווין ציוד מתקדם שיבצע השמדת שורשים בביוב.

איךזה קורה? בעזרת סיב אופטי המשדר תמונות וידאו למסוף חיצוני או באמצעות מצלמה חדה וחכמה המורכבת על רובוט יעודי, אשר מוחדרים לתוך קו הביוב, ניתן לאתר ולראות את חדירת השורשים ואת המצב בתוך הצינור, כך שניתן ללמוד ולתכנן את הפתרון הנכון לסיטואציה הספציפית. לאחר מכן יתבצע שלב הטיפול בבעיה. במקרים הקלים, יהיה ניתן למגר את השורשים על ידי הפעלת והזרמת מים בלחץ גבוה, שיפרקו את החסימה.

שורשים נטועים עמוק

במקרים בהם השורשים עקשניים וחזקים במיוחד (ואלו רוב המקרים) יש צורך לבצע חיתוך שלהם. ישנם מגוון אביזרים, מכונות ורובוטים עם טכנולוגיות שימוש בכלי חיתוך כאלו ואחרים, הייעודיים למשימת השמדת שורשים בביוב, אולם התוצאה זהה. השורשים נקצצים ונשטפים במורד הביוב או מועלים על פני הקרקע והחסימה מוסרת.

ברוב המקרים, בכך לא מסתיימת הבעיה. שכן אף על פי שחתכנו את קצוות השורשים, הרי שהם צמחים, ובאופן טבעי יגדלו ויצמחו שוב, כך שהבעיה תחזור שוב ושוב. לכן יש לבצע השמדת שורשים בביוב באופן מוחלט. לצורך כך, יש להזרים או למרוח, באמצעים טכנולוגיים ייחודיים, חומרים כימיים, חריפים וחזקים, הקוטלים לגמרי את השורשים ומונעים את צמיחתם לאורך זמן (יש לחזור על התהליך מידי תקופה של כשנה). כמובן, שבשל העובדה שמדובר בחומרים רעילים, יש להשתמש בהם רק ע"י אינסטלאטורים, האוחזים ברישיון לשימוש בחומרים אלו.

גם בזה לא תם הטיפול. אם יש שורשים שחדרו לביוב, משמע שיש חורים או סדקים בצינור. גם אם נבצע בצורה יעילה השמדת שורשים בביוב, הרי ששורשים אחרים יכולים לחדור דרך הבקיעים הקיימים. גרוע מכך, מי ביוב, מתוך הצינור, עלולים לזלוג אל מחוצה לו, לזהם את הסביבה ולהפיץ ריחות רעים וליצור רטיבויות באזורים בנויים. לכן, מלבד השמדת השורשים, יש לבצע תיקון של החורים. את החורים נזהה באמצעות המצלמות המיוחדות ואת התיקון נבצע בעזרת הזרקת חומרי איטום, הלבשת שרוולים וליינרים על גבי ובתוך הצינור הישן, כך שהחורים והסדקים יסתמו ויאטמו לחלוטין.

לבחור היטב

יש חשיבות אדירה בבחירת אינסטלאטור או חברה, המתמחים בהשמדת שורשים בביוב ובתהליך האיתור על ידי צילום. מעבר לעובדה שנדרש ציוד מתקדם ומיומנות בקריאת ופענוח התוצאות של הצילום, הרי שנדרשת גם יכולות תיקון ברמה גבוהה ותפעול ציוד מתקדם. שימוש לא נכון בטכנולוגיה, קריאה לא נכונה של פלטי האיתור וכד', יכולים להסב נזק גדול יותר, פגיעה בחלקים כשירים של קו  הביוב ואפילו לקריסה גדולה של המערכת כולה.

אנחנו בקבוצת 'אינסטלטורים מומלצים 24/7' מאמינים שצריך לתת ללקוחותינו את הטוב ביותר. לכן, בביצוע השמדת שורשים בביוב, כמו גם בכל עבודות האינסטלציה, אנו עושים שימוש בציוד המתקדם ביותר ובמומחים הגדולים ביותר. נשמח לסייע גם לך.

חיתוך שורשים בביובשורשים מסמנים אצל רובנו התפתחות, התבססות, התמקמות במקום מסוים בלי לזוז, יציבות וחוזק. ואכן, שורשי העץ, אומנם מתאפיינים בתכונות אלו. אלא, שלעיתים, התכונות הבולטות האלו מופנות כלפינו וגורמות לנו נזקים כבדים. אנחנו מכירים את הנזק שיכולים לגרום שורשים, מהמדרכות, הכבישים, הגדרות וספי הבתים, שעה שאנו רואים כיצד שורש אחד, יכול למוטט, לפרק או להרוס כל משטח ומבנה, להרים אותו באוויר או לעוות אותו.

אבל שורשים יכולים לגרום לנזק כבד, גם במקומות בהם לא נוכל לראות אותם- מתחת לאדמה. אנחנו מדברים על חדירת שורשים לקווי הביוב הטמונים באדמה של חצר הבניין שלנו או של הגינה הפרטית. אומנם לא נראה את הפגיעה של השורשים אבל בהחלט נרגיש פגיעה זו, הן מחוץ לבית והן בתוכו.

חיתוך שורשים בביוב – קצת אגרונומיה

השורש הוא זרועו הארוכה של העץ. דרכו, העץ "שותה" וניזון מחומרים שונים הנמצאים בקרקע ומהווים את המנוע להתפתחותו. זו גם הסיבה שעצים, מכל הגדלים, שולחים את השורשים מהם והלאה, אפילו רחוק, כדי להשיג מזון זה. כמה רחוק? עצים מסוימים יכולים לשלוח שורשים גם למרחק של מאות מטרים, אם כי ברוב המקרים מדובר בכמה מטרים בודדים עד עשרות מטרים, תלוי כמובן בסוג העץ.

אחד המקומות החביבים על שורשי העץ, הוא פנים צינור הביוב. יש שם מגוון רחב של מזונות ומים עבורם. לכן, הםשואפים להגיע אליו ולחדור לתוכו. גם גליל הבטון שהוא מעטפת קו הביוב אינו עוצר את השורש. הוא מחפש בקיעים וסדקים קטנים במעטפת או שהוא מנצל את החיבורים בין שני גלילים כדי להשתחל פנימה. ברגע שהוא נמצא בתוך הצינור, הוא מתמקם ומתחיל להתפתח ולהתעבות ולשלח עוד שורשים, הפעם בתוך החלל הצר עצמו

חיתוך שורשים בביוב – קצת רפואה

השורשים שבתוך הביוב, יוצרים מעין חומה צפופה וסבוכה. לעיתים מים יוכלו לעבור דרכה ולעיתים לא. תחשבו על עורק המוביל דם ללב. כאשר העורק הולך ונסתם ונהיה צר (כתוצאה משומן והסתיידות) אנחנו מרגישים קושי וכאב. כאשר הוא נסתם כמעט במלואו- זה כבר התקף לב. לכן, אדם הסובל מהיצרות בעורקים עובר תהליך שנקרא צנתור ותהליכים נוספים בהם מנסים לפתוח את הסתימה.

ככה זה גם בעורק הביוב. אלא שבמקום צנתור אנו עורכים חיתוך שורשים בביוב. עלינו להסיר את השורשים במהרה, שכן מי הביוב בקושי מצליחים לעבור דרך חומת השורשים. יתרה מכך, הגדר החיה הצפופה שהקימו השורשים, יכולה ללכוד בתוכו גם עצמים ופריטים ולכלוכים גדולים היורדים בביוב, דוגמת מגבונים, ניירות, כדורי צמר ממכונת הכביסה ועוד ובכך, להגדיל את נפחה של החומה וליצור את החסימה המלאה.

חיתוך שורשים בביוב – קצת אינסטלציה

תוצאה של חסימה כזו, תהיה שהמים הלא נקיים מהמקלחת, השירותים, כיורי המטבח, מכונות הכביסה ועוד, לא יוכלו לעבור בקלות, אם בכלל. כתוצאה מכך, הם ילכו ויצטברו עד אשר כל מקטע הצינור עד החסימה יתמלא והמים יצופו בחזרה לתוך הבית. במקרה כזו אנו עלולים לסבול מהמון בעיות. כמובן שנתחיל לראות הצפה בתוך הבית. זוהי לא הצפה של מים נקיים אלא כמובן הצפה של מים מלוכלכים. בנוסף, יעלה באפינו ריח חריף ונורא של מי ביוב.

הנזק הנוסף, יהיה בתוך הצינור עצמו הקבור מתחת לאדמה. הלחץ בתוך הצינור ילך ויגדל ולפיכך, מעבר לעובדה שהוא יפסיק לתפקד, הוא עלול להתחיל ולקרוס. גם ההסתעפויות מהצינור החסום יכולים להיות מושפעים מכך. מעבר לעובדה שהצינור חסום כעת, עלינו גם להכיר בעובדה שהצינור מחורר או מופרד בחלקים מסוימים שלו, משם חדרו השורשים. התוצאה יכולה להיות זליגה של מים עכורים מהצינור החוצה. דבר אשר יכול להוביל לרטיבויות בחלקי מבנה סגורים, הצפות בשטחים הפתוחים וכמובן זיהום הסביבה הקרובה והזדמנות למזיקים וזיהומים לחגוג. זו גם הסיבה מדוע יש לבצע חיתוך שורשים בביוב באופן מידי.

חיתוך שורשים בביוב – קצת בילוש

אז הבנו שיש צורך לבצע חיתוך שורשים בביוב כדי לפרוץ את החסימה שיצרו. אך כיצד נדע היכן בדיוק ממוקמת החסימה? עשרות מטרים  של צינור ביוב מצויים בסביבתנו ואין לנו מושג, היכן בדיוק החסימה נמצאת. כפי שאמרנו, גם אם העץ רחוק מאוד מקו הביוב, השורש שלו , עם הזמן, יכול להגיע אל הצינור. אבל גם אם העץ קרוב לצינור וברור לנו שהוא הגורם לנזק, לא נוכל לדעת, איזה שורש שלו נוצרת הבעיה, מאיזו הסתעפות, מאיזה כיוון וזווית והיכן בדיוק הוא חדר את הצינור?

בעבר, תסבוכת זו שציירנו לעיל, במציאת החסימה, הובילה לנזקים גדולים. כולנו מכירים את התמונות של מחפרונים, בובקטים וטרקטורים אשר מפרקים מדרכות, מדשאות  וכבישים במטרה לחפור ולחשוף את החלק החיצוני של הצינור לכל אורכו. מדובר כמובן בנזקים כבדים מאוד ובמאמץ רב. גם לאחר זיהוי הבעיה ואפילו פתרונה, נאלץ להשקיע סכומים גבוהים מאוד, בהחזרת המצב לקדמותו, שלא לדבר על בינוי מחדש של חלקים שנשברו במהלך החפירה. ולא נגיד כלום על הלכלוך, הבלאגן והזמן הרב שנצרך לתיקון. לכן, הייתה חובה למצוא דרך, אשר תאפשר להגיע לבעיה במדויק, בלי לגרום את כל הנזק העצום הזה.

חיתוך שורשים בביוב – קצת תחכום

במקום לחשוף את כל החלק החיצוני העצום, כדי לאתר את מקום החדירה או ההתפרקות של הצינור, ניתן לנסות ולחדור אל תוך הצינור ולהגיע אל החסימה או התקלה מבפנים. זוכרים את הצנתור? אז בדומה אליו או בדומה לתהליכים רבים אחרים, אנו מכניסים ציוד זעיר או מצלמות לתוך העורק, במטרה לטפל בחסימה או בבעיה בתוכו. ככה זה גם בעורקי הביוב והצנרת.

אנו מקמים, מצלמה זעירה, המורכבת בקצהו של סיב אופטי קשיח וגמיש או רובוט זעיר, המושחל לאורך עשרות מטרים בקו הביוב. המצלמה שולחת סטרימינג וידאו, המציג תמונה באיכות גבוהה של פנים הצינור לאינסטלאטור המפעיל בחוץ ונותנת לו מבט של 360 מעלות על פנים הצינור. כאשר הבעיה מתגלה, פענוח נכון של התמונות והנתונים יכול לתת לנו לא רק את המיקום המדויק אלא את הדרך הנכונה והיעילה לפתור אותה (בין אם מדובר בחיתוך שורשים בביוב ובין אם מדובר בתיקון חורים, החלפת חלקים פגומים וכד').

חיתוך שורשים בביוב – קצת תספורת

כעת, לאחר איתור הבעיה, נגיע לשלב חיתוך שורשים בביוב. ישנם כמה שיטות, טכניקות ומכונות היכולים לבצע את החיתוך. מדובר בציוד מורכב ויקר, בעל יכולות גבוהות, שכן השורשים הם עמידים וחזקים, במיוחד כשהם מאוגדים לחומה אחת עבה. יש המשתמשים בציוד חיתוך המותקן על מוטות מיוחדים, יש המחברים אותם למכונות המכילות דיסק חיתוך בנוסף לזרם מים עוצמתי ויש כאלו המשתמשים בדיזות מיוחדות.

כאשר השורשים מנותקים מן המקור שלהם, ניתן לשלות ולהוציא אותם החוצה, מכיוון הכניסה או לנסות לשטוף ולדחוף אותם במורד הביוב, עד לנקודה בה ניתן להוציאם. כדי שהבעיה לא תחזור, יש גם למרוח ולהכניס חומרים כימים רעילים ומיוחדים לתוך הצינור, כדי לקטול את קצות השורשים שנשארו, כך שלא יצמחו שוב. לעיתים, גם קיים צורך לבצע אטימה מבפנים של החורים שפערו השורשים, כדי למנוע נזילת מי ביוב החוצה.

חיתוך שורשים בביוב – קצת חיסכון

איתור בעיות ביוב באמצעות צילום תת קרקעי הוא דבר שעולה כסף נוסף ואינו קשור לעלות התיקון עצמה. אולם מול החלופה, של חשיפה ותיקון בשיטה הישנה עם כל הנזק וכאבי הראש, אין בכלל ספק שהעלות של שיטה זו פחותה וזולה הרבה יותר. חברת אינסטלאטורים מקצועית כמו 'אינסטלטורים מומלצים 24/7' ,  תדע לספק לך את כל השירותים האלו ברמה מקצועית גבוהה ובמחיר נוח ומשתלם במיוחד.

 

השמדת שורשים בביוב – הקץ למסע השורשים
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!