צילום תרמי לאיתור נזילות

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

צילום תרמי לאיתור נזילותנזילות מים מהוות את אחת הבעיות המציקות והמעצבנות שאנו נתקלים בהן בחיי היום יום. יש כל כך הרבה סוגים של נזילות חלקן שטחיות וקלות לתיקון, אחרות מורכבות ומסובכות יותר. היתרון המרכזי של העשור האחרון בזכות התקדמות והתפתחות הטכנולוגיה הוא במכשיר גאוני המכונה מצלמה תרמית. צילום תרמי לאיתור נזילות מאפשר לנו לחסוך זמן יקר, להוזיל את עלות התיקון ולייעל תהליכים. באתר אינסלטורים מומלצים 24/7 תוכלו לאתר אינסטלטור תוך דקות בודדות בכל זמן ובכל שעה ולהזמין אינסטלטור מוסמך המחזיק במצלמה תרמית לאיתור נזילה.

 

נזילות למה זה קורה ואיך צילום תרמי יכול לעזור?

למעשה, נזילות נוצרות מכל מיני סיבות כמו התקנה לקויה של הצינורות, בעיות במערכת האיטום, חללים רטובים, ברזים, לחץ מים גבוה, התיישנות החומרים או תקלה טכנית.

כאשר מדובר בנזילה הנוצרת מבעד לקירות או מתחת למרצפות, מאוד קשה לאתר בצורה מדוייקת ולהבין מאיפה היא מגיעה. בשביל זה פיתחו מה שנקרא מצלמה תרמית. המצלמה בעצם מחברת את הנתונים מהשטח ובעזרתה אנו יכולים לזהות את מקור הנזילה בצורה מדויקת וספציפית. היתרון המרכזי של השיטה הזו הוא שכך אנו יכולים לתקן את הנזילה בלי לשבור קירות או מרצפות מה שחוסך זמן יקר ומוזיל כמובן עלויות. איתור נזילות מים מאפשר לנו לזהות ולהבין את מקור הנזילה. חשוב להבין שעד שהמים נראים בקירות או ברצפה הם עוברים דרך ולכן לא תמיד המקום שבו המים נראים לעין שם גם הנזילה עצמה.

 

אחת הסיבות שיכולות להוביל לנזילת מים היא הצפה במערכת הניאגרה שלא סגורה עד הסוף. שחיקה של האטמים גורמת לזה. בנוסף, מערכת צינורות ישנה בשילוב קורוזיה יכולה לעודד נזילות מכל מיני סוגים. כל מערכת צינורות מתוכננת מראש ובנויה בכדי שתהיה מסוגלת להתמודד עם לחצי מים מסוימים. כאשר לחץ המים גבוה ומכביד על הצינורות, נוצרים הפרשי לחץ ואז נוצרת נזילה. בנוסף, חיבור לקוי של צינור המים אל מכונת הכביסה או ברזים דולפים, יכולים גם כן להעיד על נזילה ביתית.

 

סימנים לנזילת מים

  • פטריות
  • עובש
  • טחב
  • התנפוחויות וקילופי צבע בקירות, באזור הפאנלים או בתקרה
  • הופעה לא רצויה של מים
  • כתמי רטיבות

 

צילום תרמי לאיתור נזילות כדאי לדעת

אמנם מים הם הפלא של הטבע ואין אנו יכולים לחיות ללא מים, אך בהיבט של נזילות ורטיבות, הם יכולים לגרום לנזקים בלתי הפיכים, לגרום נזילות קשות, פיצוצי צנרת, רטיבויות בקירות ולייצר טחב ועובש. צילום תרמי לאיתור נזילות מבוסס על טכנולוגיית אינפרא אדום.

 

כלומר, המצלמה עצמה פועלת על קרני האינפרא וממירה את מה שאנחנו רואים בעין רגילה לתמונה צבעונית עם מאפיינים תרמיים. כל צבע בתמונה שאנו רואים משקף חום או קור הקיים מבעד לקיר או לרצפה.

 

צילום תרמי לאיתור נזילות איך זה קורה פועל

יש לא מעט סוגים של מצלמות וההבדלים הם ברמת הרגישות שהמצלמה מסוגלת לזהות ורמת האיכות רזולוציה. ככל שלמצלמה יש יכולת רגישות גבוהה יותר, כך התוצאות שנקבל יהיו חדות ומדוייקות יותר בשטח. התהליך מתבצע על ידי סריקה של האזורים השונים באמצעות המצלמה. לאחר מכן אנו מקבלים תשקיף מבעד לתצוגת המסך. בשלב הבא ינתח האינסטלטור את הנתונים. לעתים יש צורך לשלב פתרונות נוספים.

יתרונות צילום תרמי לאיתור נזילות

  1. הקירות אינם שקופים – כאמור, בעבר כדי לאתר את הנזילה היה צורך לשבור קירות ורצפות. לעומת זאת היום, המצלמה התרמית מאפשרת לנו להבין מה קורה מאחורי הקירות ומתחת למרצפות.
  2. איתור מדויק – בעזרת השימוש במצלמה תרמית וכל מיני טכנולוגיות נוספות אנו יכולים לאתר את מיקומה המדויק של הנזילה ולהבין מאיפה היא נוצרת.
  3. מגיעים מוכנים לכל מצב- היום אפשר לבצע שימוש במצלמה תרמית בכל מיני תרחישים כמו למשל תוך כדי תהליכי שיפוץ או בנייה, לפני שמקבלים החלטה קריטית וגורלית של רכישת דירה, אחרי שיפוץ וכך מראש למנוע הופעה של נזילות או להגיע מוכנים לזה.

חברתנו מתמחה באיתור נזילות באמצעות שימוש במצלמה תרמית מהמתקדמות שיש היום בשוק. בנוסף אנו מתמחים באיתור ליקויי בנייה, מתן חוות דעת ובדק בית. נשמח לסייע לכם בתהליך איתור רטיבות בבית או במשרד ולמצוא את מקור הנזילה בצורה מקצועית המתבצעת על ידי מומחה החברה. אנו עושים שימוש בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר על בסיס תקנים אירופאיים, במטרה לזהות את מקור הרטיבות או הנזילה ולפתור את הבעיה מהשורש בצורה יסודית, יעילה ומקצועית.

 

צילום תרמי לאיתור נזילות כדאי לדעת

כאמור, ככל שהמצלמה התרמית יותר כך אנו יכולים להגיע לרזולוציות גבוהות יותר ואז המומחה לאיתור הנזילה או האינסטלטור, מאתר את הנזילה באופן יותר מדויק. לא כל מצלמה תרמית עוזרת לנו לאתר נזילות בתוך מבנים. יש למשל מצלמות תרמיות שהמטרה שלהן היא לאתר תקלות חשמל. כדי שהמצלמה תתאים לאיתור נזילות, רמת הרגישות שלה צריכה להיות בין 0.02-0.06 מעלות. רמת רגישות זו מאפשרת לעשות כל מיני תהליכים הקשורים למיפוי הצנרת מבפנים.

 

טיפים לאיתור נזילות, לפני שקוראים למומחה

  • כדאי להסתכל על המספרים של מד המים כאשר אתם לא משתמשים במערכת המים במשך כמה שעות, למשל בלילה וכך להבין כמה מים ”הלכו לאיבוד“.
  • חשוב לשים לב שכל מוקדי המים בבית סגורים גם בחצר או באזורים אחרים הנמצאים מחוץ לבית וכך לבצע בדיקה של מונה המים.
  • בדקו האם קיימת זרימה של מים נקיים לבריכת הביוב בעזרת פנס.
  • בדקו את שעון לחץ המים על ידי סגירה של כל הברזים בבית.

 

צילום תרמי לאיתור נזילות כתוצאה מכשלים במערכת האיטום

צילום תרמי לאיתור נזילותבעיות איטום נחשבות למורכבות ומסובכות בהיבט של איתור הנזילה. קיימים לא מעט מצבים בהם המים חודרים מחוץ אל פנים המבנה, בעיקר כשיש ליקויים במבנה של המרפסת או הגג. זו הסיבה שיש חשיבות מאוד גבוהה למומחה שבוחרים לאיתור נזילות ולידע שלו. בדיוק כאן אנחנו ב- אינסלטורים מומלצים 24/7 ונשמח לצוות לכם מומחה מקצועי לאיתור נזילות!

תפקידו של המומחה הוא לבחון את השטח, לאתר את הכשלים ולהבין מאיפה מגיעה הרטיבות. יש עוד כל מיני כלים וטכנולוגיות שניתן לשלב בנוסף למצלמה התרמית כמו הצפת המרזב באמצעות בלון מיוחד, מצלמת פנים צנרת בעזרתה שמשקפת לנו את מה שקורה בתוך הצינורות עצמם ועוד.

 

הדבר הכי חשוב הוא להימנע מהזנחה ובמקרה של רטיבות מכל סוג שהוא לקרוא למומחה לאיתור רטיבות. אי טיפול בבעיה עלול כמובן כמו בכל תקלה להחמיר אותה ויכול לגרום לנזק בלתי הפיך.

 

לסיכום, השימוש במצלמה תרמית לאיתור נזילות מוכיח את עצמו פעם אחר פעם. בעזרתה ניתן לאתר כשלים וליקויים, לבדוק את הפרשי הטמפרטורה ולקבל במסך את התוצאות וכך לחסוך זמן וכסף רב.

אינסלטורים מומלצים 24/7 מקפידים לעשות שימוש בפתרונות המתקדמים ביותר לאיתור נזילות לרבות מצלמה תרמית, מד לחץ, מצלמת פנים צנרת ועוד. השילוב בין ציוד טכנולוגי מתקדם לצוות מקצועי עם הידע והנסיון הדרוש מקל ומקצר תהליכים רבים.  אין צורך ברוב המקרים להרוס קירות, צנרת או תשתיות.

מצלמה תרמית לאיתור נזילות

מהי מצלמה תרמית ולאיזו מטרה עושים בה שימוש?

בעיות בנושא רטיבות הינן בעיות נפוצות בהחלט בעולם האינסטלציה. בעבר, כאשר הייתה נזילה או רטיבות במקום מסוים, על האינסטלטור היה לפתוח את כל האזור מבלי לדעת היכן בדיוק מצויה התסבכת. בעידן של היום, קיים פתרון לכל בעיה ובעזרת טכנולוגיה חדשה פיתחו מצלמה תרמית אשר מקלה על עבודת האינסטלטור, חוסכת בזמן וגורמת לעבודה נקייה ומדויקת. עסקינן במצלמה תרמית אשר עובדת על בסיס שינויי טמפרטורות.

חברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 עוסקת במגוון פתרונות אינסטלציה וכמו כן משתמשת במכשור מתקדם בעזרת מצלמות תרמיות לאיתור נזילות וכך פותרת בעיות מורכבות במבנים של לקוחות רבים.

עובדי החברה טוענים כי פעמים רבות הגיעו לבתים בהם הדיירים נמצאו מיואשים עקב העובדה שלנזילה שלהם לא נמצא פתרון במשך זמן רב עימו ניתןלסיים את הסוגייה מהשורש. כל כמה זמן אותה נזילה חזרה וחייהם של הדיירים הפכו לסיוט מתמשך. בעלי המקצוע אשר מספקים את שירותי החברה, השתמשו במצלמה תרמית ובעזרתה הבעיה נפתרה לחלוטין.

באילו מקרים נשתמש במצלמה תרמית לאיתור נזילות?

לקוחות רבים נתקלו במצבים בהם לפתע הופיעה רטיבות על הקיר/ תקרה ללא יכולת לדעת מה מקור הנזילה. במקרים אלו נכנסת לתמונה מצלמה תרמית לאיתור נזילות העובדת על בסיס שינויי טמפרטורה. בעזרתה נוכל לדעת היכן מקור הנזילה וכך תפטר הבעיה מהשורש ולא תחזור יותר. ללא שימוש במצלמה זו, נצטרך לפתוח את כל הקיר/ תקרה ורק לאחר מכן נוכל למצוא את מקור הנזילה. היתרון במצלמה זו היא שהשימוש בה מיעל את עבודת בעל המקצוע וחוסך ממנו מאמצים רבים.

היכן השתמשו לראשונה במצלמה תרמית?

רובנו נוטים לחשוב שמקור השימוש במצלמה תרמית לאיתור נזילות החל בעולם האינסטלציה. אך למרבה הפתעתכם, לא כך הדבר. מקור השימוש במצלמה זו החל בעולם הכבאות בהם לוחמי האש היו מגיעים למקרים קשים בהם במבנים מסוימים פרצה שרפה ואותה מצלמה הייתה מסייעת להם באיתור אנשים/ חיות בעודם בחיים וממתינים לחילוץ. עקב העובדה שמצלמה תרמית עובדת על בסיס טמפרטורה, בעת השרפה המצלמה הייתה מזהה את טמפרטורות הגוף של האנשים וכך מכבי האש יכלו להציל אותם בסיטואציות קשות ביותר.
לאחר מכן, הבינו כי מצלמה זו יכולה לסייע גם בתחום האינסטלציה ולפתור בעיות בהן נדמה שאין פתרון ומאז עושים שימוש נרחב ויום יומי במצלמה זו על מנת לאתר נזילות.

יתרונות השימוש במצלמה תרמית לאיתור נזילות

  1. חיסכון בזמן– בזמן שבעבר היו משקיעים זמן רב עד למציאת מקור הנזילה,כיום המצלמה מאפשרת חיסכון אדיר בזמן עקב מציאת הבעיה באופן מידי. זמן שווה כסף ולכן ככל שמציאת מקור התקלה יהיה מהיר יותר, כך בעל המקצוע יוכל לטפל ביותר לקוחות ביום וכתוצאה מכך ירוויח יותר.
  2. הצלת חיי אדם– כפי שהזכרנו מעלה, מקור השימוש במצלמה תרמית החל בעולם הכבאות ובעזרת המצלמה ניתן היה להציל חיי אדם. יחד עם זאת, נזילות לעיתים מסוכנות בעודן יכולות להגיע לחשמל המבנה ומכאן הדרך לקצר בחשמל קצרה מאוד. כיודע לכם קצר יכול לסכן בהחלט חיי אדם ועצם השימוש במצלמה יכול למנוע סיטואציה שכזו.
  3. עבודה נקייה– לפני זמן מה, בכדי להגיע למקור הנזילה על האינסטלטור היה לפתוח את כל הקיר בעזרת חציבה ודרכים שונות אשר גרמו ללכלוך רב. כיום, כאשר אינסטלטור מגיע למבנה עם מצלמה תרמית הוא לא מתחיל לעבוד עד שלא מוצא את מקור הנזילה בעזרת המצלמה התרמית- פעולה החוסכת בלכלוך ובלגן.
  4. חיסכון כספי– כל שעת עבודה של מקצוע עולה כסף. עקב העובדה שהמצלמה חוסכת בזמן כפי שציינו ברשימת יתרונות זו, נחסך יחד עימה גם סכום התשלום עבור בעל המקצוע שכבר לא צריך להשקיע שעות רבות באיתור הנזילה.
  5. השימוש במצלמה מסייע לבריאות הדיירים במבנה- נזילות גורמות לעובש, פטריות ולרטיבות על הקיר. מקרים אלה מסוכנים לבריאות האדם וישנם דיירים אשר מתגוררים בביתם במשך שנים רבות עם עובש ורטיבות כאשר אינם מוכנים לשלם עבור בעל מקצוע שיגיע עם מצלמה תרמית לאיתור הנזילה. מצבים אלה הינם מקור לחיידקים ולבעיות בריאותיות מסכנות חיים.
  6. מונעת סכנות –כאשר קיימת נזילה, המים מתחילים לטפטף לרצפה ויורדים מטה. כאשר הנזילה לא מטופלת כראוי יכול להיגרם מצב בו אנשים יכולים להתחלק כתוצאה מהמים השרויים על הריצפה. מצלמה תרמית פותרת הבעיה במהירות ומונעת אסונות שכאלה.

מהו מחיר מצלמה תרמית לאיתור נזילות?

בעולם השפע של ימנו, לכל מוצר קיימים מגוון דגמים ולכן לא קיים מחיר אחיד עבור מצלמה תרמית. לרוב, אנשים פרטים אינם נוטים לרכוש את המצלמה ולכן פונים לבעלי מקצוע מוסמכים אשר רוכשים מצלמה תרמית לאיתור נזילות. למען האמת, אדם מן השורה שלא עוסק בתחום האינסטלציה לא ידע להשתמש היטב במצלמה זו כפי שיעשה בעל מקצוע מיומן.
כמו כן, בשוק ניתן למצוא סוגים רבים של מצלמות טרמיות עם תכונות שונות אשר משפיעות על מחירן. גורמים נוספים משפיעים על מחיר המצלמה כגון שם החברה המייצרת את המצלמה, גודלה ועוד. לכן, לא קיים מחיר מסוים ובעת רכישת המצלמה בצעו תחילה סקר שוק ובדקו את אפשרויות הרכישה העומדות בפניכם.

מהם הפרמטרים אשר יסיעו לנו ברכישת מצלמה תרמית שתתאים לנו?

שימוש במצלמה תרמית לאיתור נזילהKTH,UR BZHKV

  1. תקציב– כידוע, תקציב הוא שם המשחק ולכן בבואכם בתור בעלי מקצוע לרכוש מצלמה תרמית, לשים לב כי סכום המצלמה עומד בתקציב שלכם. על בעל עסק לשלם ולעמוד בתשלומים חודשים קבועים מעבר לרכישת המצלמה ולכן טרם הרכישה וודאו שאתם יכולים לעמוד בתקציב רכישת המצלמה.
  2. תכונות– כל בעל מקצוע עובד בהיקף עבודה שונה עם כמות לקוחות שונה. לכן, על אינסטלטור הרוכש מצלמה תרמית לאיתור נזילות לחשוב מה עתיד להיות אופי עבודתו עם המצלמה ולהתאים המצלמה בהתאם אליו.
  3. חוות דעת– טרם רכישת המצלמה, קבלו חוות דעת, בדקו ושמעו את המלצותיהם של בעלי המקצוע השונים. אין חכם כבעל ניסיון. בקנייה מסוג זה דעה אחת יכולה לשנות את דעתכם ולגרום לכם לבצע רכישה חכמה יותר.

חלק קטן מהאוכלוסייה יודעים שהטכנולוגיה אשר מובנית בתוך מצלמה תרמית מסייעת לרופאים גם בעולם הרפואה. בו עושים שימוש כאשר רוצים למצוא גידולים בגוף האדם אשר להם יש טמפרטורה שונה משאר חלקי הגוף. בעזרת טכנולוגיה זו ניתן להציל חיי אדם ולגרום להבראת חולים רבים.

לסיכום, מצלמה תרמית לאיתור נזילות הינה המצאה גאונית אשר שינתה את חייהם של אנשים רבים הסובלים מנזילות ללא מציאת מקורן. חברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 טוענת כי ישנה חשיבות רבה לזמן בו מטופלת הנזילה. כאשר הנכם מזהים רטיבות או נזילה כבר בפעם הראשונה, קראו לבעל מקצוע אשר יאתר את מקורה. במידה ולא תטפלו בבעיה זו במהירות וביעלות הביעה תגדל לממדים שאיש אינו רוצה להגיע אליהם. בעלי המקצוע בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 ידעו לספק את השירות המקצועי והיעיל ביותר בשילוב מחירים הגונים לכל כיס, והכל בכדי שלקוחותיהם ימשיכו להיות מרוצים ולקבל את השירות הנהדר שלהם.

צילום תרמי לאיתור נזילותכאשר יש לכם בעיית אינסטלציה בבית, נזילה חמורה, רטיבות, עובש, פיצוצים בקיר כתוצאה מנזילות וכד', אתם מרגישים כאילו עולמכם חרב עליכם. יש האומרים שהתחושה מוצדקת. הרי בסופו של דבר אתם חווים תקלה שאתם לא יודעים איך לתקן אותה, תקלה שהורסת את הבית שלכם בשיטתיות אם לא תטופל בהקדם. היא גם מסכנת את שלומכם ובריאותכם וכן יכולה להוביל להוצאה כספית ניכרת, גם כזו עקיפה, שאינה קשורה רק לחלק הנוזל או הדולף אלא קשורה לנזק שנגרם מהרס ושבירת דברים כדי להגיע אליו.

 

אלא שבשנים האחרונות, אינסטלאטורים רבים, משתמשים במכשיר יעיל ומתוחכם כדי להגיע בדיוק לדליפה והנזילה ולזהות אותה, בלי להרים אפילו מרצפת אחת ובלי לרסק קירות ומחיצות לחינם. המכשיר הזה הינו מצלמה תרמית, השואבת את יכולותיה מטכנולוגיות בהן נעשה שימוש בצבא וברפואה, כדי לאתר במדויק את מקור הבעיה ולהימנע מהרס לא מוצדק ולא נצרך.

 

לצערנו, רבים מהאינסטלאטורים עדיין אינם עושים שימוש במצלמות התרמיות מסיבות שונות ולא מוצדקות בעליל. לביצוע צילום תרמי לאיתור נזילות מחיר ששווה לשלם כדי להשתמש בו. אחרת הם גורמים ליותר ויותר הוצאות עבור בעלי הבית וליותר אי סדר ובזבוז זמן. מומחי חברת 'אינסטלטורים מומלצים 24/7' מעוניינים להעניק לכם מידע וטיפים על המצלמה שרואה הכל וחוסכת לכם כסף.

 

על תרמוגרפיה וצילום תרמי

צילום תרמי הוא מונח מוכר מתחומי המדע, הרפואה והשימושים הצבאיים כבר עשרות שונים. בעזרת טכנולוגיה המבוססת על קרניים אינפרה אדומות, ניתן להביט על דברים גם לעומק ועל דברים מכוסים (ומכאן השם אינפרה- שפירושו מתחת). בטכנולוגיה זו, איננו רואים את התמונה הויזואלית הרגילה אלא הדמיה, מדויקת מאוד, המבוססת על טמפרטורות שונות בין עצמים. כך, ניתן ל"צייר" פריט מסיים ולהבדיל את קווי המתאר שלו מפריט אחר על סמך השוני בין הטמפרטורות שהם פולטים.

 

הטכנולוגיה המתקדמת הזו הגיעה גם לשימושים אזרחיים ובכללם גם לתחום האינסטלציה ואיתור הנזילות. זוהי אינה טכנולוגיה זולה ולתהליך צילום תרמי לאיתור נזילות מחיר יחסית גבוה אך בסופו של דבר הוא הביא למהפכה עצומה בתחום האינסטלציה.

 

איתור נזילות ומיפוי מערכות באמצעות צילום תרמי

כאשר ברור לנו שיש נזילה (אנחנו רואים כתמי רטיבות ועובש או חשבון המים מנופח וקיצוני) אין לנו באמת מושג מהיכן היא מגיעה. אנחנו יכולים לנחש אבל ניחוש הוא לא מספיק טוב. גם אינסטלאטור מקצועי- מנחש. נכון שהניחוש שלו קצת יותר מבוסס אבל גם הוא יודע שהיכן שמופיע הכתם זה לא בהכרח מקום הנזילה (היות והמים מחלחלים ונעים). במיוחד כאשר החיווי לנזילה הוא חשבון המים הגבוה, באמת שאין לנו מושג מאיזו פינה חשוכה או מאחורי איזה קיר- הנזילה מתרחשת.

 

כאן בדיוק נכנסת המצלמה התרמית לפעולה. היא רואה דרך הקירות, הרצפות, משטחים והתקרות או כל מקום אחר שבו הצינורות יכולים לעבור. היא רואה את הצינורות גם מתחת לאריחי שיש, מתחת לריצוף פרקט, בתוך קירות מבוטנים כמו גם בתוך קירות גבס. למעשה היא מציירת לנו תמונו ווידאו דיגיטלים בהם מסומנים הצינורות והמים הזורמים.

בשל חוקי פיזיקה שונים, גופים לחים ורטובים הם בעלי טמפרטורה קרה יותר, לעומת פריטים וגופים יבשים. לכן מים יסומנו על התמונה התרמוגרפית בצבעים כהים כמו סגול או כחול והסביבה היבשה שלידם, בצבעים חומים, צהבהבים ואדומים. התוצאה היא שניתן יהיה להבחין בדיוק בגל מערך הצינורות המסתתר ויתרה מזו, גם בנקודת ההתפרצות המדויקת בה נוזלים המים מן הצנרת.

צילום תרמי לאיתור נזילות מחיר שמשלמים בשביל לחסוך הרבה כסף

אם בעבר בשביל לגלות נזילה קטנה, היה צריך להרים חצי בית, לשבור עשרות מרצפות, לקדוח ולחצוב בכל כך הרבה קירות היה דבר שבשגרה – היום זה לא כך בהכרח. אם בעבר, לאחר הוצאות תיקון הנזילה הייתם צריכים להוציא עוד כסף רב על סידור ובינוי הבית מחדש, כולל רכישה של חומרים "שחורים" ו"לבנים" חדשים – היום זה לא כך. אם בעבר הייתם צריכים לחכות ימים שלמים עד שהאינסטלאטור היה מוצא את התקלה –היום אפשר לזהות אותה במדויק בתוך שניות.

 

המצלמה חושפת ברמת דיוק של סנטימטרים את הנזילה. ניתן לחצוב ישירות עליה ולא להתפרש על שטח עצום. התיקון מהיר, הלכלוך והבלאגן מועט ואתם לא צריכים להתעסק ימים רבים אחר כך בתיקון הנזק הנלווה. הוא פשוט הופך נקודתי וקטן יותר. כך שבסופו של דבר צילום תרמי לאיתור נזילות מחיר לא קטן אבל כזה שחוסך הרבה יותר כסף.

 

טווחי המחירים

צילום תרמי לאיתור נזילות הוא לא עסק זול. אולם כפי שראינו, בסופו של דבר הוא חוסך הרבה יותר כסף וכאבי ראש.  המחיר עצמו מושפע מכמה גורמים, בהם היקף השטח שיש לבדוק (אם מדובר בבית כולו או למשל באזור הסלון בלבד), המכשירים המעורבים, הקושי שבבדיקה (למשל דירה עמוסה בחפצים כבדים שיש להזיז ועוד). אולם בגדול, טווחי המחירים די קבועים וידועים, למעט חריגים מאוד. צילום תרמי לאיתור נזילות מחיר ממוצע עומד על החל מ-1000 ₪.

 

מה כולל השירות?

שני דברים שחשוב להדגיש. המחיר הוא מחיר של איתור הנזילה בלבד ולא של תיקונה. על התיקון יש לשלם בנפרד. השנית, ניתן להתנות עם המאתר, שבמידה והוא לא הצליח למצוא את הנזילה- לא תשלמו. זה הכל עניין של משא ומתן. במחיר זה אתם צריכים לקבל תמונות ונתונים, המזהים את הבעיה, מיפוי מערכת הצנרת באזור הפגוע (גם אם היא עצמה לא מעורבת ישירות בנזילה), דו"ח מפורט עם כל הנתונים האלו וכן המלצה לפתרון הבעיה וכיצד יש לגשת נכון אליה.

 

בחלק מן המקרים גם תערך לכם בדיקות לחץ מים ובדיקות של מערכות המים החמים והקרים, אולם שוב נדגיש, כי לרוב המחיר כולל התמקדות רק בחלק מסוים של הבית ואם רוצים להרחיב את היריעה כדי למפות את כל צנרת הבית (מומלץ מאוד. רובנו, לא יודעים היכן עוברת הצנרת שלנו ודבר זה יעיל במיוחד לבעיות עתידיות)-  תידרש תוספת תשלום. תשלום נוסף יהיה במקרה בויש למשל כמה מוקדי נזילה ולא אחד.

 

צילום תרמי – לא כל אחד יכול

צילום תרמי לאיתור נזילותצילום תרמי נראה על פניו פשוט. פיזית, הוא אכן פשוט לתפעול. אך מנגד הוא דורש ידע בקריאת נתונים וניתוחם ורכישת מיומנויות גבוהות אחרות. זו גם הסיבה שקם ונולד מקצוע ייחודי של מאתרי נזילות שהם אינם אינסטלאטורים מקצועיים. זו גם הסיבה, שרבים מהאינסטלאטורים לא עושים שימוש במצלמה תרמית. אין להם את הידע ואין להם את הניסיון ובשני המקרים- אתם מפסידים.

 

מה שאתם צריכים זה אינסטלאטורים מקצועיים ואיכותיים, היודעים להפעיל, לקרוא וליישם שיטות פעולה בעקבות שימוש במצלמות תרמית. כך ניתן לאתר במדויק את הבעיה במהירות ולטפל בה במהירות גם כן ולא פחות חשוב במקצועיות, דבר היוצר חיסכון עצום בכסף ובזמן (לעיתים, שילוב של הפעולות גם יניב לכם מחיר טוב יותר של האינסטלאטור והנחה על בדיקת האיתור).

 

'אינסטלטורים מומלצים 24/7' הינה התאגדות אינסטלאטורים מומחים, המציעים את הפתרונות המתקדמים ביותר בתחום האינסטלציה. נשמח להעניק לך מידע נוסף ולהציע לתהליך צילום תרמי לאיתור נזילות מחיר משתלם ביותר.

 

איתור נזילות במצלמה תרמית מחיר

אתם אוספים את הדואר וניגשים לפתוח את המכתבים. אחד מהם הוא דרישת השלום הרגילה שיש לכם מתאגיד המים המקומי. לא משהו חדש או מרגש. בטח התשלום הרגיל. אתם פותחים את המכתב בהיסח דעת ומגלים שאומנם יש שם דרישת תשלום אבל היא ממש לא רגילה. הסכום מנופח וגבוה משמעותית. המומים, אתם מנסים להבין איפה הבעיה?

ננסה לעזור לכם. חשבון מים מופרז הוא אחד הסממנים להימצאותה של נזילת מים בתוך הבית שלכם. זו יכולה להיות נזילה חרישית. אולי אפילו איטית אך כזו, שבמצטבר, מסתכמת לסכום נכבד של כסף בגין המים שבוזבזו. כאן נכנסת לתמונה שיטת איתור נזילות במצלמה תרמית מחיר אשר לחלוטין שווה להשקיע בו.

על נזילות וסכנות

מעבר לנזק הכספי, שבנזילות מסוימות יכול להגיע לאלפי שקלים, הרי שמדובר בנזק לא פחות למבנה עצמו. המים המחלחלים בתוך הקירות גורמים להחלשות המבנה, להיווצרות חלודה על הברזלים ולפגיעה קשה בתשתית של הבית ובחוזקו. גם כלפי חוץ ניכרת הפגיעה הרעה של המים הנוזלים. מתחילים להופיע כתמי רטיבות, צבע מתחיל להיסדק ולהתפוצץ, טיח מתחיל להיסדק ולנשור והקיר עצמו מתנפח ומתעוות. המראה הויז'ואלי כולו – יוצר תחושה לא נעימה.

עד כאן הזכרנו את הסכנות והצרות הנוגעות למבנה עצמו אבל לנזילות ורטיבות השפעה גם על הגוף שלכם. נזילה, תביא בסופו של דבר לרטיבות והיווצרות עובשים, בקטריות וריחות טחב. מעבר למראה הלא מלבב, הרי ששאיפת דברים מאין אלו לאורך זמן (והרי אנו חיים וישנים לידם), מזיקה לבריאות. במיוחד לאנשים רגישים, לנשים בהריון וילדים.

למה אני לא רואה את הנזילות?

הנזילות כאמור הן אויב שקט. במקרים נדירים הם פורצים החוצה בקול תרועה רמה ובסילוני מים. לרוב, הן מחלחלות בשקט בתוך הקיר, מתחת לרצפות או בתקרה (במקרה שהנזילה היא בקומה שנייה, תהיה כנראה השפעה גם על הקומה שמתחת). לעיתים כאמור הן יטפטפו מעט מעט , טיפה טיפה, אבל הרבה במצטבר. לא תמיד נראה את כתם הרטיבות המעיד על נזילה. לעיתים המים נאגרים בתוך הקיר עצמו בלי לתת אות חיצוני ושם עושים נזק ומערערים את חוזק המבנה.

במקרים אחרים, אנחנו לא רואים את הנזילה משום שהיא פשוט מוסתרת. זה יכול להיות מאחורי ארון, מאחורי השיש במטבח, מאחורי הספה או המיטה שמסתירה את החיבור בין הרצפה לקיר. כמובן, שגם אריחי הריצוף עצמם מסתירים ומתחתם יכול להיקוות מאגר לא קטן בלי שנבחין.

במקרים רבים, דווקא נבחין בכתם הרטיבות ונדע שיש נזילה אבל לא נוכל לזהות את מקורה. כזהו אופיים של המים, הם יכולים לדלוף מנקודה A ולחלחל ולהתפשט בתוך הקיר או מתחת לרצפה ולפלס לעצמם דרך דרכם, ולעלות על פני השטח רק במרחק של כמה מטרים ממקום היווצרותם.

אינסטלאטורים ומאתרים

אופי זה של המים,  הוא גם הבעיה של האינסטלאטורים. יותר נכון, הבעיה שלכם. האינסטלאטורים יכולים לגייס את כל כישרונם כדי לנסות לאתר "על עיוור" את מקור הנזילה אבל אין בטוחה כי הם יצליחו. המשמעות של זה היא שהם יתחילו לחפור, לחצוב, לעקור מרצפות ולשבור קירות מכל סוג, על מנת לאתר את הנזילה. לעיתים הם יצליחו בפעם הראשונה. לרוב לא. ואז הם יתחילו להתקדם עם השבירה והחציבה והעקירה, כך לאורך כל המרחק שיידרש עד שיגיעו לבעיה.

התוצאה היא נזק עצום. הן של הדברים שנהרסו והלכלוך והן עלות שעות עבודה והזמן שכל התהליך אורך. בנוסף, הרי בסופו של דבר תצטרכו להחזיר את המצב לקדמותו. לבנות מחדש קירות שנשברו, למצוא ולהתקין מחדש מרצפות, מאותו סוג כמו שנעקרו ונותצו, לטייח שטחים עצומים ועוד ועוד דברים שהריסתם הייתה מיותרת. בסופו של דבר, מחיר איתור נזילות במצלמה תרמית מחיר חשוב שיש לשלם וגם פחות בהרבה מהמחיר שתצטרכו לשלם על נזקים לא הכרחיים.

אז איך בעצם מאתרים נזילות בצורה ידידותית?

תכירו את המצלמה התרמית. מצלמה ניידת, שהטכנולוגיה שבה הושאלה מענפי הרפואה והמדע ואשר מאפשרת למפות ולצייר תמונה על בסיס שינוי טמפרטורה בין העצמים המופיעים בה. במקרה שלנו, השימוש בה הוא כדי להבליט ולהפריד את החלקים הקרים יותר- החלקים הרטובים והלחים יותר עם החלקים החמים והיבשים יותר. התוצאה היא שעל צג המצלמה מופיעים הצינורות עם המים בתוכם בגוונים כחולים-סגולים וירוקים לצד, צבעים צהובים ואדומים הממפים את הסביבה.

בכך אפשר גם לראות היכן יש פריצה של מים מתוך הצינורות ואת הדרך שהם עושים מנקודת הפרצה ועד האזור שבו הם מופיעים על הקיר. בנוסף, ניתן לקבל תמונה מדויקת של כלל מערכת הצינורות המסועפת המוסתרת ולהבין היכן ניתן לפתור בעיות נוספות. בואו נודה על האמת, רובנו לא הינו בעת בנית הבית בשטח ואנו זוכרים את מפת הצינורות. מידע זה יהיה יעיל בהמשך. כך שמכלול הדברים הופך את איתור נזילות במצלמה תרמית מחיר שהוא שווה כל שקל.

שימושים נוספים של מצלמה תרמית לאיתור נזילות

איתור הנזילות באמצעות מצלמה תרמית יכול להיות גם בתוך הבית שלכם אבל גם בחלק של החצר או הגינה במידה ויש לכם. שם יש צינורות רבים ותזוזות הקרקע, השחיקה של הצינורות ואבנים הסודקים את הצינורות כנגד לחץ המים, מביאים פעמים רבות לפעירת חורים ונזילות או לפירוק מחברים בין הצינורות. במקרים כאלו, הנזק לתשתית לא יהיה בהכרח גדול אבל הוא יכול להיות כואב מאוד מבחינה כספית, משום שמים בתפוקה גדולה ימשיכו כל העת לזרום.

שימושים נוספים במצלמה תרמית הם ניסיון לאתר מהיכן נובעת הנזילה בבית משותף, שעה שיכול להיות שהרטיבות מופיעה אצלכם בדירה אבל המקור שלה הוא בכלל קומה למעלה או אצל שכן מהצד ועליהם מוטלת העלות לתקנה וכן במקרה של רכישת דירה, שעה שנדרש בדק בית. בדיוק כמו שכשאתם רוכשים מכונית אתם לוקחים אותה לבדיקה, כך נהוג לעשות גם עם דירה. איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית הוא אחד מהדרכים לגלות מבעוד מועד בעיות בדירה, שיכולות להשפיע על מחיר הרכישה ולחסוך לכם כסף רב וצרות עתידיות.

איתור נזילות במצלמה תרמית מחיר ומה יש לשים לב

איתור נזילות במצלמה תרמית דורש מומחיות. לא רק בביצוע הסריקה אלא גם בניתוח הנתונים ובקריאה נכונה של המצגת, המפה והבנת השתלבותם במפה הכוללת. דבר זה חשוב, מכיוון שבסוף התהליך מפיק המאתר לא רק תמונת מצב על הבעיה ומרוקה אלא נדרש לתת כיוון חשיבה על הדרך הנכונה לגשת ולפתור את הבעיה.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שבמקרים רבים המאתר הוא רק מאתר ולא יפתור את הבעיה בעצמו. יש גם אינסטלאטורים שלא עובדים עם איתור באמצעות מצלמה תרמית אלא מסתמכים על תחושות. ככלל, התשלום על איתור הנזילה הוא בנפרד ואינו כולל את תיקונה. עם זאת, יש יתרון עצום לאינסטלאטור ברמה גבוהה שגם יודע לתפעל ולעבוד נכון עם המצלמה, שכן הוא יכול להבטיח איתור התקלה ועובדה מהירה עליה וכן תרגום נכון של הממצאים לשיטת עבודה מוכחת.

'אינסטלטורים 24/7' הינה חברת מובילה בתחומה בישראל המאגדת תחתיה מבחר רחב של אינסטלאטורים מומחים ובעלי סטנדרטים גבוהים. אנו מציעים עבור שירות איתור נזילות במצלמה תרמית מחיר נוח במיוחד, שיאפשר תיקון קל מהיר ואיכותי.

צילום קווי ביוב
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!