צילום קווי ביוב בראש העין

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

צילום קווי ביוב בראש העין – המדריך המלא

מערכת הביוב בבתים ובבתים המשותפים היא לרוב מערכת שאינה מורגשת. לאורך כל היום עוברים בה מי שפכים בלי שנראה אותה. למרות זאת, מדי פעם ובשל שלל סיבות, יכולה להיות בעיה וזו יכולה להיראות או להיות מורגשת. את הפגיעה במערכת נראה כאשר השפכים מסרבים לרדת כלפי מטה. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי כשהמים לא יורדים בשירותים או אפילו עולים כלפי מעלה.

תופעה נוספת שיכולה להיות מורגשת היא תופעה של ריחות לא נעימים. כאשר ישנה פגיעה במערכת שמתבטאת בדליפה, התוצאה עלולה להיות ריחות שעולים בתוך הבית או מחוצה לו. שני המקרים מחייבים טיפול מהיר וחשוב לא פחות, צילום קווי ביוב בראש העין ובדיקה של הבעיה לפני הטיפול.

צילום קווי ביוב בזול בראש העין
Plumber repairing and performing maintenance big water pipes.

גורמים שיכולים לפגוע במערכת הביוב

את הגורמים אשר עלולים לפגוע במערכת הביוב אפשר לחלק באופן כללי לשניים: אלו שתלויים בנו, בני האדם ואלו שאינם תלויים בנו. השלכת פסולת לאסלה ולקווי הביוב יוצרת נזק שגם אם לא מורגש בטווח הקרוב יכול להצטבר ובשלב מסוים יראה את אותותיו. מגבונים, טמפונים וניירות סופגים שמושלכים לאסלה בסופו של דבר יובילו לסתימה במערכת הביוב. פעמים רבות הפגיעה תהיה בהמשך קו הביוב ולא בהכרח במקום הכי קרוב לבית.

גורמים שאינם תלויים בבני האדם יהיו בדרך כלל שורשים. שורשי הצמחים מחפשים את דרכם אל הקרקע הטובה ביותר שתוכל להזין אותם כהלכה. הביוב מהווה קרקע פורייה ובמידה וישנו סדק ואפילו הקטן ביותר, הם יצליחו לחדור פנימה. לאחר שהשורש חדר, אם הוא ימצא את האזור כבריא עבורו ויעיל לצמיחה, הוא ימשיך לגדול באזור עד לשלב שהוא יגרום לסתימה. במידה וישנו חור בביוב יכולה להיות גם כניסה של אדמה וחצץ, מה שיוביל לסתימה שלו.

שני הגורמים הללו יוצרים מצב בו מערכת הביוב סתומה ושפכים לא יכולים להמשיך הלאה בחופשיות. יש לציין כי לעתים יכולה להיות פגיעה פיזית בקו הביוב בשל עבודות המתבצעות בשטח. בעלי מקצוע אחראיים ידווחו על כך שחשו שפגעו במשהו ולעתים הפגיעה תהיה משמעותית ונראית בשטח. במקרה זה לא יהיה הכרח לבצע צילום קווי ביוב בראש העין אלא יהיה ברור איפה הבעיה.

מתי נעשה צילום קו ביוב?צילום קווי ביוב בראש העין

ברגע שקו הביוב סתום יש צורך לטפל בו על פי אופן הפגיעה. הדרך הישנה לטפל בבעיה הייתה להתחיל לחפור במקום המשוער כפגוע ולחפש אחריו. לעתים איש המקצוע "קלע" למקום המדויק ולעתים מהנקודה הראשונית היה צורך להמשיך לבדוק את קו הביוב. שיטה זו בעייתית כיוון שהיא דורשת חיפוש שעלול להיות ממושך, יקר וליצור נזק רב לפני שמתחיל הטיפול.

צילום קווי ביוב בראש העין יתבצע כדי להימנע מחיפוש בלתי נגמר אחר מקום התקלה. הצילום מתבצע בצורה יעילה, ללא פגיעה במערכת ומוביל את בעלי המקצוע בדיוק לנקודה בה יש לטפל. היום, תודות למכשור המתקדם ישנם גם פתרונות שבכלל לא דורשים חפירות כדי להגיע אל תוך המערכת אלא מאפשרות לבצע את התיקון מבפנים. כמובן, תלוי בחומרת וסוג הבעיה ובדיוק בשביל זה יש לבצע את הצילום המקדים באופן מקצועי.

סוגי מצלמות

הדרך הטובה ביותר לאתר את הבעיה היא לבצע צילום קווי ביוב בראש העין עם ציוד המיועד לכך. במקום להרים את האדמה ולנסות לחפש אחר אזור המפגע תוך יצירת נזק משמעותי, ניתן להיכנס, ללא כל פגיעה אל תוך המערכת עם מצלמה קטנה ולאתר את המיקום הבעייתי ולהבין את סיבת הנזק. ישנן מצלמות שונות שיכולות לשמש לצורך הפעולה והן נבדלות זו מזו בגודל, במרחק שהן יכולות להגיע אליו ואופן השליטה בהן.

מצלמת דחיפה

כל המצלמות עובדות בשיטת הדחיפה (אלא אם הן באות עם רובוט עצמאי). המצלמה נראית ככבל שבקצהו ישנה מצלמה עם תאורת לד. בקצה השני, שנשאר בחוץ, ישנו מסך שמציג את כל מה שהמצלמה רואה. הכבל יכול להגיע באורכים שונים והוא מגולגל על גלגלת שנשארת גם היא בחוץ. מצלמה זו מספקת תמונה של כל מה שנמצא לפניה וכל המידע נשמר בכרטיס הזיכרון למקרה שיהיה צורך להשתמש בו.

מצלמת דחיפה לקטרים קטנים

במקרה שיש צורך לבצע צילום קווי ביוב בחיפה במעברים צרים, יש צורך במצלמת דחיפה המתאימה לגודל המבוקש. זוהי מצלמה קטנה וקלת משקל אשר עובדת בטכניקה דומה לקודמה, אך ההבדל הוא שהיא יכולה להגיע למקומות שזו לא מצליחה לגשת אליהם. גם כאן הצפייה נעשית במסך והשליטה במכשיר היא דרך דחיפתו קדימה.

מצלמת 360 מעלות

גם מצלמה זו נעה קדימה בדחיפה, אך היא מסוגלת לספק תמונה של 360 מעלות בעוד שקודמותיה מסוגלות לתת תמונה של מה שנמצא מלפנים בלבד. למערכת זו ישנן שתי מצלמות על אותו הכבל. האחת סטטית ואת השנייה ניתן לסובב כדי לראות מה קורה בצדדי הצנרת. ניתן לבצע זום כדי לדעת האם להתמקד בנקודה מסוימת ולקבל תמונה ברורה יותר של המצב.

רובוטים

רובוטים יכולים להיכנס אל תוך מערכת הביוב במעיין רכב קטן שבקצהו ישנו כבל (שיחזיר את הרובוט בחזרה). הם לא תמיד יכולים להיכנס אל המערכת, תלוי בגודל שלהם ושל צנרת הביוב הנבדקת. בעזרת רובוטים מתבצעים לא רק צילומים כי אם גם תיקונים וטיפולים במערכת הביוב. אמצעים אלו הפכו בשנים האחרונות לכלים היעילים והשימושיים ביותר של האינסטלטורים.

ההבדלים בין המצלמות

המצלמות נבדלות זו מזו בקוטר שלהן, בתמונה שהן מציגות ובמרחק שהן מסוגלות להגיע אליו. ככל שהמרחק בין המקום הפגוע לבין המקום ממנו המצלמה נכנסת, הכבל בו משתמשים צריך להיות ארוך יותר. יש לציין כי כל מצלמה מגיעה עם כבל שלא רק דוחף אותה קדימה אלא בסוף העבודה מחזיר אותה למקומה.

לא תמיד אפשר לדעת בתחילת הדרך איזו מצלמה נדרשת לעבודה ולכן כדאי לשאול את החברה שמבצעת צילום קווי ביוב בראש העין האם יש לה מצלמות שונות ואילו עבודות היא כבר ביצעה. השיחה המקדימה תאפשר לנו לדעת האם החברה רצינית או לא כשאנחנו גם יכולים לקבל המלצות ולשוחח עם לקוחות שביצעו בדיקה בעזרת המכשור המתקדם.

השיטה הטובה ביותר לצלם את קו הביוב

אחת השאלות שיכולה לעלות היא איזו מצלמה היא הכי טובה כי לבצע את עבודת הצילום. התשובה לכך אינה חד משמעית אלא תלויה במקום, בגישה אליו ובתמונה שיש להשיג. ברגע שהמערכת צרה, ישנה מגבלת מקום ולא כל מצלמה תוכל לחדור פנימה. ברגע שיש גישה רחבה, אפשר להכניס גם רובוט פנימה.

הכלל אומר שאין צורך להתפשר על קבלת תמונה לא ברורה ובוודאי שאין לגשת לפתרון לפני שברור מה הבעיה. צילום קווי ביוב בראש העין יתבצע על ידי בעלי מקצוע מנוסים אשר מחזיקים במצלמות שונות ושידעו להתאים בין האתגר לבין אמצעי האיתור הטוב ביותר.

יש לציין כי ככל שהתמונה שמתקבלת טובה יותר כך הטיפול יעיל וזול יותר. ברגע שבעל המקצוע יודע היכן בדיוק ישנה בעיה ומה הבעיה, הוא יכול לקבל את ההחלטה כיצד לטפל בה. במקום לפרק את המערכת, לחפור באדמה ולפגוע במערכת במקומות תקינים, יש להזמין בעלי מקצוע לצילום מקדים.

המידע שניתן לקבל במהלך הצילום

מערכת הביוב היא מערכת נסתרת שאנחנו מעדיפים שלא להרגיש אותה. ברגע שישנה בעיה היא יכולה להופיע כריח רע, מים שלא יורדים ולעתים כרטיבות שמופיעה על פני השטח בגינה (נפוץ יותר בבתים פרטיים). צילום קווי ביוב בראש העין יכול להעלות תוצאות שונות כשהאיתור יתמקד במספר תקלות ובעיות ויספק תמונה ברורה של כל אחד מהנתונים הבאים:

שיפועים לא תקינים

אחת הבעיות שיכולה להיות במערכת היא שיפוע בעייתי. המים והשפכים רוצים לרדת כלפי מטה ואם המערכת תוכננה או בוצעה באופן שלא מאפשר זאת תהיה בעיה כרונית. הצילומים מאפשרים לאתר את השיפועים ואם הם לא תקינים בעל המקצוע יציין זאת. אם הבעיה אותרה זמן סביר לאחר הבניה, ניתן יהיה לפנות לקבלן כדי לבצע תיקון של המפגע.

סדקים ושברים

התיישנות של המערכת, כלי שטח שפגעו בה וחפצים חדים שחדרו אל תוך המערכת הם חלק מהגורמים שיכולים להוביל לסדקים ושברים בתוך הצנרת. בתחילה, המערכת "רק" תיסדק, אך לאורך זמן חלקים ממנה יכולים לקרוס פנימה ולהוביל לחורים של ממש. צילום קווי ביוב בראש העין יצליח לזהות גם סדקים וגם שברים של ממש.

חסימות

במהלך הצילום אפשר יהיה לזהות חסימות אשר נוצרו כתוצאה משמנים, חפצים ומפגעים אחרים שהושלכו למערכת הביוב. כמו כן, המצלמה תזהה מפגעים של שורשים שהצליחו לחדור לתוך הצנרת וחסמו אותו. המצלמה תזהה את מיקום החסימה ואת חומרת הבעיה ואופייה.

בעיות התקנה

לא פעם ישנה בעיית התקנה של המערכת. מדובר על שימוש לא נכון בגומיות ואטמים, שימוש בצנרת שלא מתאימה והתקנה לא נכונה. כל אלה גורמים, בשלב מוקדם או מאוחר, לבעיות במערכת הביוב לרבות סתימות וריחות לא נעימים. תודות לצילום אפשר לדעת כי זה הגורם ולפנות לאחראיים לביצוע תיקון במידה והבדיקה נעשתה במסגרת הזמן שניתן לעשות זאת.

עם מי כדאי לבצע צילום קווי ביוב בראש העין?

החברה אשר מבצעת צילום קווי ביוב בראש העין צריכה להביא איתה את המכשור המתאים לעבודה. כדאי שהיא תחזיק ביותר מאשר מצלמה אחת בלבד ושהיא תוכל לתת מענה למערכת ולא תנסה לבצע פעולות ללא הצלחה. חשוב מאד לוודא כי כל המידע נשמר על כרטיס זיכרון ובמידת הצורך שניתן יהיה להשתמש בו בעתיד. במיוחד בבתים משותפים יש צורך בהעברת המידע בין הדיירים ולשם כך חשוב שהחברה תוכל לספק תמונה ברורה של המצב ואפילו ניתוח שלו.

החברה צריכה להביא איתה ניסיון בתחום. אם היא מכירה את עבודת צילום קווי הביוב היא גם תדע להשתמש במצלמות הנכונות ותבצע עבודה מהירה ויעילה. יש לבקש מראש הצעת מחיר ולוודא כי היא מסוגלת להגיע למערכת ולתת מידע מדויק על הבעיה. ישנן חברות אשר יבקשו מחיר מלא רק אם הן הצליחו למצוא את הבעיה. יש לבדוק מראש האם החברה מחויבת לתוצאות או לא.

אם ישנו צורך בקבלת חוות דעת שתשמש לבית משפט או לקבל צילום לצורך קבלת טופס 4, יש ליידע את החברה מראש ולוודא שהיא יכולה לספק את המידע המבוקש בפורמט הנדרש. אין לצאת מנקודת הנחה שמי שמחזיק במצלמה יכול בוודאות לתת פתרון אלא לבקש מראש את כל הבקשות ולקבל בהתאם הצעת מחיר.

המרכז לאינסטלטורים

טכנולוגיות מביאה איתה ציוד מקצועי המתאים לאיתור כל בעיה ואנשי מקצוע מנוסים. אנו מבצעים צילום קווי ביוב בראש העין ומספקים מידע עדכני, מהימן ואם יש צורך, תקף לבתי משפט ולקבלת טופס 4. אנו מזמינים אותך ליצור קשר בכל בעיה ולפני כל התלבטות ולקבל את התמונה המלאה והנכונה של הבעיה.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!