איתור נזילות מים בבית – לפני שיהיה מאוחר מידי

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

 

איתור נזילות מים בביתביתנו הוא מבצרנו. אנחנו מרגישים בו הכי בטוחים. אנחנו מבלים ונמצאים בו את מרבית ימינו וזמננו ואנחנו משקיעים בו כל כך הרבה כדי שהוא יהיה נעים ונוח לנו ולמשפחתנו.  יחד עם זאת, ברור לנו שבית דורש כל הזמן תחזוק מתמיד. בין אם הפעולות הן פרואקטיביות כדי לחדש אותו, כמו החלפת ריהוט, צביעת הבית, החלפת דלתות וכד' ובין אם הפעולות הן פעולות מנע, כמו איטום גגות פעם בתקופה, כדי שלא נגיע למקומות לא טובים ובריאים עבור הבית.

אלא שלעיתים אנו נדרשים לתחזוקת הבית, שלא במסגרת שני המקרים שציינו לעיל. אנחנו מדברים על פעולות שהן כתוצאה מתקלה שנגלת כאן ועכשיו. פתאום, בלי הכנה מראש, אנחנו מגלים אותם, מופתעים מהם ונדרשים לתקנם מידית. לפעמים התקלה או הבעיה דורשים התערבות מקצועית מיידית, כדי לטפל בנזק בהקדם, אך לא תמיד התקלה או הבעיה היא אקוטית, כזו שנדרש לטפל בה באופן מיידי, ושאי אפשר לחכות אפילו דקה. נזילות מים בבית, הן מהסוג המתעתע הזה. לעיתים יידרש טיפול מידי על ידי אינסטלטורים ולעיתים, שווה לטפל בבעיה בשום שכל, למשל על ידי איתור נזילות מים בבית.

נזילות או לא להיות

נזילות בבית הן כאמור מהסוג המתעתע. הסיבה היא כי ברוב המקרים, הנזילה אינה מופיעה כמו בסרטים בפרץ של סילון מים המשפריץ לכל עבר או כגייזר ומזרקה הפורצים מתחת למרצפות. ברור, שכשדבר מעין זה קורה או גם אם עולים שלוליות קטנות בהרבה על פני השטח, מומלץ לקרוא לאינסטלאטור בדחיפות SOS. אבל לרוב, הנזילה יכולה להתרחש במשך הרבה זמן ואנחנו פשוט לא נדע עליה. הסימנים שלה, אם הם מופיעים, מאוד שקטים וקשים לזיהוי. אבל הנזילה עצמה קיימת ורחשת מתחת לפני השטח.

הנזילה קיימת אבל מכיוון שהיא לא חיצונית, או לפחות הביטוי החיצוני שלה עדיין לא קשה, אנחנו לא נדע ולא נשגיח בה. הנזק שלה הולך ומתעצם ויתכן והיא גדלה וכבר הורסת את התשתיות ואת המבנה. אם גילינו אותה, כדאי מאוד שנטפל בה, אבל מכיוון שהיא כבר קורת כנראה כל כך הרבה זמן, אין טעם להילחץ. יש לחשוב איך הכי נכון לטפל בבעיה ואיך להגיע לפתרונה בדיוק וביעילות. שירות איתור נזילות מים בבית –זאת התשובה.

איך נדע שיש בכלל נזילה?

כאמור, הבעיה ברוב הנזילות, היא שאנחנו פשוט לא רואים אותן. אמת, לפעמים, הנזילות יצופו מעל פני השטח באופן "רועש" או שנזילה תהפוך לפיצוץ, שיגרום להתזת מים מסיבית יותר, אבל לרוב, הנזילה תהיה שקטה וחלשה יחסית, אם כי הרסנית למרות זאת. לא זו בלבד, אלא שמרבית הצנרת שלנו שקועה בתוך הקיר או מתחת לרצפות ולעיתים אפילו בתקרה. לפעמים, הנזילה בכלל לא תבוא עקב בעיה בצנרת בבית שלנו. למשל, היא תבוא מהצנרת של השכנים מלמעלה, אבל היא תחלחל אליכם ואתם אלו שתראו את התוצאה.

את הנזילה, או יותר נכון את תוצאות הנזילה, נראה כאמור על הקיר, התקרה בדמות התעבות והתנפחות הקיר. לעיתים נשים לב להתקלפות חלק מהצבע, סדקים בטיח וכד' ולעיתים, גם לכתמי מים ואפילו לכתמי עובש או רטיבות אחרת. ברצפה נראה לפעמים אריח שזז ממקומו (שכן המים "המיסו" את החול מתחתיו) או אפילו זרזיף מים או שלולית שנוצרת.

מדד נוסף, חשוב ודי מוכח, הוא מדד חשבון המים. אם מגיע לכם חשבון מים גדול מהמוצע או אפילו מופרז, סביר להניח ובמקום כלשהו, יש פיצוץ או נזילה, הגורמים למים לזרום כל הזמן לצינורות ולהיפלט במקום מסוים בתוך הקירות או בקרקע. לצערנו, סממן זה של חשבון מים מנופח, הוא סימן די אמין אך גורם לנו לעלות על הבעיה רק כאשר הוא מגיע, לפעמים אחרי שבועות רבים בהן הצנרת נוזלת ודולפת וגורמת לנו לנזקים כספיים רבים לצד נזקים כבדים למבנה עצמו.

 

 

האם אני יכול לבצע איתור נזילות מים בבית באופן עצמאי?

זו שאלה טובה, אך לצערנו, התשובה היא שלילית. כאמור, איננו מדברים פה על נזילות שקורות בצנרת ובחיבורים גלויים, למשל של בברז המטבח מתחת לכיור או בראש הדוש. את אלו אכן תוכלו לאתר בלבד ואולי גם לתקן עצמאית במידה ויש לכם ניסיון קל.  אך ברוב המקרים, לא נוכל להצביע על נקודת הנזילה. רוב החיבורים, ההסתעפויות והצנרת עצמה קבורים מתחת לרצפות, חול, דיפוני מלט וכד', כך שאיננו יכולים לראות בכלל את כל מפת הצינורות הרחבה הנמצאת אצלנו בבית. אותו הדבר גם לגבי הצנרת הנמצאת אצלנו בקירות (ומגיעה מן החוץ, מן התקרה (למשל בדודי מים) וכד'.

יתרה מזו, יתכן והנזילה אכן גורמת לכתם רטיבות או נפיחות. מאוד יתכן, שכתם זה קורה מאחורי מחסה או מוסתר ואנחנו לא נדע, כי מתפתחת רטיבות כתוצאה מנזילה. למשל, נזילה שמתרחשת בצינור בקיר המוסתר על ידי ארון הבגדים או בחיבור בין הרצפה לקיר ומוסתר על ידי הספה וכד'.  גם אם ראינו כתם רטיבות מסוים, סבירות גבוהה שהנזילה בכלל לא נמצאת שם. זה התעתוע שאנו מדברים עליו כל הזמן. כזכור, למים יש יכולת חלחול ויכולת תנועה. ברבים מן המקרים, ההיקוות שלהם, שמביאה לספיחתם בקיר וממנו החוצה, קורת מטרים רבים, מהנזילה בצינור עצמה. הם רק פורצים החוצה בנקודה מסוימת אבל נוצרים הרחק משם.

אז למה שלא ננסה לפתוח ולראות?

מכיוון ששיטת הניסוי והטעיה הזו, תעלה לכם הרבה מאוד כסף, הרבה מאוד נזק והרבה מאוד לכלוך ובלאגן. נניח שאתה רוצה לאתר נזילה (הבנת שיש כזאת מחשבון המים הגבוה שהגיע). תרים את כל הריצוף בבית? תחצוב בכל הקירות? ומה אחר כך, תצטרך לתקן כל כך הרבה רצפות שהרמת לחינם או לבנות מחדש קירות ששברת?

ונניח ויש לך מזל ואתה מזהה שיש נזילה לפי כתם רטיבות או עובש גדול. חצבת, הגעת לצינור הטמון בקיר, אבל אז אתה מגלה, שהמים לא נובעים מנקודה זו בצינור, אלא גולשים עליו ממקום אחר, לאורך הקיר. פשוט תלך ותשבור אותו לאורך כל הדרך? איך תדע איפה ההסתעפויות ואיפה החיבורים? לא תשבור חצי בית בשביל למצוא נזילה? שלא לדבר על הלכלוך והבלאגן שזה עושה ועלות התיקון אחר כך. מנגד, איתור נזילות מים בבית – מעניק לך מיקום מדויק של הבעיה, ברמת הסנטימטר. כך שניתן לטפל בה באופן כרורגי ויעיל.

איתור נזילות מים בבית – איך זה עובד?

איתור נזילות מים בבית נעשה באמצעות מכשיר ייחודי וחדשני – מצלמה טרמית. המצלמה, המבוססת על קרני אינפרה אדום, נותנת חיווי על עצמים ופרטים על פי מידת הטמפרטורה שלהם. באופן טבעי, מים זורמים,מציגים טמפרטורה שונה מאשר עצם דומם כמו הרצפה. מאתר הנזילות, מסייר בדקדקנות בכל הבית ובודק לכל אורכו, גובהו ורוחבו עם המצלמה ומנסה לאתר את מקור הנזילה. שם יראה תנועה בצבע אחר. הדיוק הוא ברמות הסנטימטר. בשיטה זו, ניתן גם לגלות ולמפות את כל מערכת הצינורות בבית וכך לתכנן פתרון מקיף יותר לנזילה.

בחלק מן המקרים, איתור נזילות מים בבית, נערך ע"י אנשים שיש ברשותם את המצלמה היקרה. כמובן, שאנשים אלו חייבים להיות מיומנים בשימוש ובקריאת הנתונים. אולם הם רק מפיקים דו"ח, מציינים את מקור הנזילה, יכולים לייעץ על דרכי גישה וכד' אך אינם מבצעים את התיקונים בפועל. מנגד, ישנם אינסטלאטורים מומחים אשר התמקצעו בשימוש במכשיר איתור הנזילות ומביאים את ניסיונם המקצועי כך שלא רק מאתרים את הבעיה אלא מטפלים בה באופן מידי במקום. זהו יתרון עצום, שחוסך הרבה.

אינסטלטורים מומלצים 24/7 הינה חברה המאגדת בתוכה את האינסטלאטורים המומלצים, המיומנים והאמינים ביותר בישראל. לאינסטלאטורים שלנו, ידע רחב מעבר, יכולות והתמקצעויות שונות וציוד חדיש, המעניק פתרונות שהן מעבר לאינסטלציה, כמו איתור נזילות מים בבית מתקדם.

 

עבודת אינסטלציה
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!