צילום קווי ביוב ופתרון בעיות ב"עולם שמתחת"

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

צילום קווי ביובעולם תעלות הביוב תמיד מהלך עלינו אימה. אנחנו מדמיינים מקום אפל ולח, מלא חומרים רעים ורעילים, מצחין ועמוס בבבלי חים לא סימפטיים. האמת, לא רחוקה מדימוי זה, אלא שמדובר בצינורות הרבה יותר קטנים בקוטרן כמובן, מתעלות הביוב הגדולות שאנו רואים בסרטים. יחד עם זאת, הן אכן מסועפים ומכילים מפגעים רבים. הביוב חיוני כדי לנקז את המים המלוכלכים מהמקלחת, השירותים, מכונת הכביסה וכד', הרחק מן הבית שלנו ולמען האמת, חשוב שיהיה לנו ביוב מתפקד. למזלנו, קווי הביוב הם מתחת האדמה ואנו לא מרגישים אותם בחיי היום-יום. עד ש…

עד שיש בהם סתימה. כשיש בהם סתימה או כשהם נפרצים, אנחנו מקבלים את כל הרעות החולות של עולם הביוב אצלנו בבית. סתימה יכולה להציף את כל הביוב בתוך הדירה או שמי ביוב יכולים לפרוץ החוצה מהצינור שלהם ובכך לחלחל לאדמה ולסביבה החיצונית. התוצאה תהיה נזק כספי רב, קריסת מערכות אינסטלציה, וכן יצירת מפגעים בריאותיים וריח בלתי נסבל. סתימה או תקלה בביוב היא אחת ה"מכות" הקשות ביותר ואחת הדרכים לפתור אותה היא באמצעות צילום קווי ביוב ותיקונו ללא הרס.

עבר מול עתיד

בעבר, כאשר הייתה מתרחשת תקלה בצנרת הביוב, בתוך הבית או מחוצה לו, האינסטלאטור שהיה מוזעק לטפל היה בבעיה קשה. רובם המוחלט של הצינורות טמון מתחת לכמויות אדירות של עפר ואדמה ובלתי אפשרי לגשת ולאתר את החור, הנזילה או הסתימה לצורך פתיחתה. האינסטלאטור יכול היה לראות רק רק שיש סתימה, שכן המיםהיו עולים בתוך הבית או שהיה ריח חריף אבל הוא ממש לא ידע איפה בדיוק התקלה, המשפיעה ומביאה לתוצאה שהוא רואה.  וכי, יעלה על הדעת שאותו אינסטלאטור יתחיל כעת לחפור על פני עשרות מטרים ולעומק כמה מטרים? יפנה כמויות עצומות של אדמה וחול? ירים מרצפות, מדרכות ומשטחים ויהרוס אותם?

ובכן, זה מה שהוא באמת היה עושה. פשוט כי לא הייתה כל דרך אחרת לאתר את הבעיה. הנזק לכל הסביבה היה עצום. העלות של שבירת הדברים והעלות של תיקונם או בנייתם מחדש אחר כך, גם היא הייתה עצומה. שלא לדבר על עלות שכרו של האינסטלאטור לאחר העבודה הקשה. כאמור, זה היה פעם. היום, אינסטלאטורים מקצועיים ואיכותיים, רותמים טכנולוגיה עתידנית, כדי להפוך הכל ליותר קל, יעיל ומהיר. הכירו את צילום קווי ביוב.

כיצד נוצרות תקלות בביוב

עוד טרם ניגע בפתרון צילום קווי ביוב, חשוב להבין אילו תקלות מתרחשות בביוב ומדוע הן נוצרות. באופן לא מפתיע, ישנם מגוון רחב של תקלות. חלקן גורמות לחסימה בתוך הצינור והפסקת עבודתו היעילה וחלקן גורמות למי הביוב לפרוץ החוצה ולגרום לרטיבות או לפגיעה בסביבה שמסביב לצינור. חלקן של התקלות קורות בגלל איתני הטבע, חלקן האחר, בגללנו ובאחריותנו ובשל התנהגותנו.

הבעיה הראשונה והנפוצה ביותר היא בעיית החסימה בתוך צנרת הביוב. אף על פי שברוב המקרים הקוטר של צינור הביוב, גדול יותר מצנרת ביתית סטנדרטית, הוא עלול להיסתם בשל כמה גורמים. החסימה יכולה להתבצע ע"י גופים זרים, המגעים לביוב על ידנו, כמו מגבונים לחים, חיתולים, תחבושות היגייניות ועוד דברים, שאינם אמורים לרדת בצינור הביוב ולכן נתקעים בו, בשלב כלשהו של הצינור. לעיתים החסימה תהיה של אבנים וחול, כתוצאה משיפוץ הבית או כחלק מתהליך בנייתו. כך הם חוסמים את זרימת מי הביוב בדרכם ולכן המים "יעלו" אצלנו בבית ויציפו אותו. חסימה יכולה לקרות גם בגלל פגר של בעל חיים וכן דברים שומניים, הנדבקים לדפנות, מצירים את קוטר הצינור וגורמים לחסימה.

במקרים אחרים, מי הביוב יפרצו החוצה מתוך הצנרת, בשל חורים או סדקים שנפערו בהם, בייחוד אם מדובר בצנרת בטון ישנה. צנרת זאת מתיישנת ומתבלה עם הזמן ונפערים בה סדקים ושברים. לעיתים גם נראה, באמצעות צילום קווי ביוב, ניתוקים או היפרדות החיבורים בין חוליות הצנרת, כאשר בין המרווחים הקטנטנים שנוצרו, מחלחלים מי הביוב.

שורש הרע

אחת החסימות הנפוצות של קווי ביוב, נוצרת מחדירת שורשים של עצים אל הצנרת. אולי זה מפתיע, אבל לשורשים כח רב והם יכולים לחדור ולפרוץ, אפילו דרך בטון. לעיתים קרובות נראה ברחוב עצים, המרימים חלקים של בית ומעוותים את הקרקע מתחתיו או מדרכות, שאבני דריכה בהם מתרוממות בשל שורשים. השורשים, בעצים מסוימים, מתפשטים מרחק רב מהעץ, כך שהם יכולים לפגוע, בעת "מסעם קדימה" גם בקווי ביוב רחוקים מהם באדמה. זוהי לא אגדה אלא מציאות בעשרות מקומות מידי יום.

כאשר השורשים החזקים, חודרים לתוך הצינורות הם מתעבים ומשתרגים שם ויוצרים מעין מחסום, בו נתקלים ומצטברים הדברים שיורדים בביוב, כך שהחסימה הולכת גדלה ומתעבה. כאמור, אין לנו יכולת אמיתית לדעת היכן נכנסו השורשים. מיקום העץ לא מסגיר דבר וכאמור נקודת החדירה יכולה גם עשרות מטרים מגזע העץ. ושוב, יהיה זה חסר הגיון לחפור ולהרוס לכל אורך צינורות הביוב והכיוונים וההסתעפויות שהם פונים על מנת למצוא את נקודת כניסת השורשים לביוב. כאן מגיעה לעזרתנו טכנולוגיית צילום קווי ביוב.

לראות מתחת לאדמה

צילום קווי ביובצילום קווי ביוב מסייע לנו לראות מה קורה בתוך הצינור ולסייע לנו באיתור נקודת הבעיה הספציפית. כך, נוכל לזהות את מקום החסימה המדויק. למצוא סדק בנקודה ספציפית לאורך הצינור או חיבור שהתפרק, באיזו שהיא פניה או הסתעפות. הצילום מתבצע בהחדרת מצלמה טלסקופית המורכבת בקצהו של סיב אופטי ארוך וקשיח אך גמיש, המאפשר לנו לחדור אל מעבה ולעומק הביוב. טכנולגייה אחרת היא מצלמת HD, המצלמת 360 בצידוד של 360 מעלות ואשר מורכבת על רובוט קטן, המתנייע לאורך צינור הביוב.

בעקבות כך, מתקבלת תמונה אצל האינסטלאטור מעל פני האדמה של כל צינור הביוב מבפנים ואיתור מדויק וברור של התקלה ומהותה. כאשר אנו מדברים על "ברור ומדויק", חשוב להבין כי היא ברורה למי שמקצועי ובקיא בתפעול ובפענוח המצלמות. התמונות המתקבלות, בידיים לא נכונות ולא מיומנויות, לא יגידו הרבה והכוונה על פיהם, רק תגביר את הנזק. למעשה, כעת, אנו יכולים לאתר במדויק את התקלה, בלי שעשינו כל נזק, חפירה או פגיעה כלשהי בחלקי המבנה או בפני השטח. הכל נעשה בצורה סטרילית.

לתקן מתחת לאדמה

משהבנו את מהות התקלה ומיקומה המדויק, ניתן לגשת לפתרונה. נדגיש, חלק מן החברות, מציעות רק שירותי צילום ואיתור אך אינן מטפלות בבעיה עצמה. אנו ממליצים לקחת חברת צילום, אשר העובדים בה הם אינסטלטורים מוסמכים ומקצועיים. כך, ניתן לשלב גם את צילום קווי ביוב וגם טיפול מידי בבעיה שנתגלתה. גם תיקון צנרת הביוב יעשה באמצעים טכנולוגים מתקדמים וגם הפעם, לא נצטרך להרוס, לחפור, להרים או לגרום כל נזק.

לביוב יוחדר רובוט או אביזרים מתקדמים אחרים, אשר יכולים לטפל בבעיה מבפנים. למשל, הרובוט יצויד בכלי חיתוך חזקים, אשר יקצצו את השורשים החזקים והסבוכים. במקרה של סדק, יכול הרובוט או הציוד האחר שמוחדר, למלא את החורים, להתיז קצף אטימה וכד', במדויק על החור, כאשר האינסטלאטור המפעיל, מכוון ומתכנן את אופן הביצוע. לעיתים, במקרה של הפרדות חלקי צינור ניתן יהיה להשחיל צינור פנימי, מעין שרוול, "שיעטוף" מבפנים וייצר צינור חדש. במקרה של חסימה, למשל של אבנים קטנות, או מוצרי נייר, ניתן גם להחדיר צינור שישטוף בלחץ גבוה מבפנים וישחרר את החסימה.

'אינסטלטורים מומלצים 24/7' הינה חברה מקצועית ומנוסה, אשר משלבת אינסטלאטורים מהאיכותיים ביותר עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. ברשותנו, ציוד מתקדם של צילום קווי ביוב, בעזרתו, נוכל לטפל ולפתור כל בעיה.

 

חידוש צנרת ללא חפירה
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!