ניקוי שורשים בביוב

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ניקוי שורשים בביובכאשר נבראו העצים, ביום השלישי, נאמר פעמיים "כי טוב". ואכן, העצים מסיבים לנו נחת רבה על ידי הפירות, הנוף הצל והנוי שהם מעניקים. קשה להאמין, כי דווקא העצים יכולים להסב גם נזק כל כך גדול, במיוחד כשמדובר בנושאים הקשורים לדליפת מי ביוב וסתימות.

כן, העצים, הוא נכון יותר לומר, שורשי העצים, הם אחד הגורמים הנפוצים בתקלות, חסימות או קריסות קווי וצנרות ביוב. שורשי העצים, אף על פי שאנו מדמיינים אותם כקטנים ועדינים, יכולים להיות חזקים, מאסיביים ועמידים ביותר, כך שהם יכולים לחדור גם דרך צינורות ביוב עשויים בטון וביכולתם לגרום לנזק רב, אפילו עד קריסת מערכת הביוב כולה .מכאן גוברת החשיבות של ניקוי שורשים בביוב.

על חסימות מן הטבע וטבען של חסימות

קווי הביוב מזרימים מים מלוכלכים ומים צואים מן הבתים שלנו אל מתקני ההגירה והטיפול בשפכים. לרוב, הזרימה היא חלקה וללא הפרעה. אך לעיתים, כאשר נוצרת חסימה לאורך עשרות המטרים של קווי הביוב שבשטחנו, אנו נסבול מאוד. למעשה, החסימה מצירה את קוטר הצינור ומפחיתה את כמות המים שיכולים לזרום או עוצרת אותם כליל. אנו ממשיכים להזרים מים וכאשר אין להם יותר לאן לזרום, הם עולים ומציפים את הבית שלנו, דרך פתחי הניקוז השונים.

הסיבות לחסימות יכולות להיות רבות. החל מחסימות בשל השלכת חיתולים, תחבושות היגייניות, מגבונים וכד', שאינם נסחפים בזרם וגורמים לצינורות (הדקים יותר) להיחסם, דרך אבנים וחול משאריות הבניה שלנו, בעבר הרחוק או הקרוב, שערות ראש וגוף שנשרו במקלחת, חפצים שנפלטו ממכונת הכביסה וכן חסימה של שומנים, בדרך כלל מאוכל, המצטברים על הדפנות ויוצרים חסימות. לרוב, לא נוכל לאתר את הנקודה המדויקת בה מתבצעת החסימה. אנחנו נראה רק את התוצאה שלה בדמות הצפה בבית או כתמי רטיבות וריח רע וחריף.  ויש גם את חסימות השורשים, אשר ניקוי שורשים בביוב הוא התרופה עבורם.

עצים רחוקים מביוב

נדמה לנו, שאם אין שורשים בסמוך לקווי הביוב שלנו, הרי שאנו לא בסכנה. ובכן, המצב לחלוטין אינו כך. למען האמת, אנחנו לא נדע כנראה שיש שורשים בקרבת הביוב שלנו. בדרך הטבע, שורשים היוצאים מן העץ, מנסים כל הזמן לצמוח, להתפתח ולחתור קדימה, למקומות אותם הם מוצאים חיוניים יותר עבורם. כל דבר שנקרה בדרכם, אינו מפריע להם. הם חזקים והם מסוגלים לחדור אפילו אבנים, סלעים, בטון וכד'.

מכיוון שהם מתפתחים והולכים כל העת, השורשים נפרשים גם מטרים רבים מעבר לעץ, אפילו עשרות מטרים.  הם מתפרשים לאורך מרחק רב מאוד. כך, אפילו שאין עצים בקרבת קווי הביוב (וכמובן, שהאדם הרגיל, כלל לא יודע היכן עוברים קווי הביוב או ההסתעפויות שלהם באדמה), הרי שהשורשים יכולים להגיע עצמאית אל קווי ביוב רחוקים ולהבקיע דרכם ולא עוזר לנו כלום ושום דבר אפילו אם הם נראים לנו רחוקים פיזית.

עצים בתוך הביוב

כאשר קצה שורש נתקל בצינור הביוב, ובמיוחד כאשר מדובר בצינור בטון או בצינור עתיק וישן שעמידותו וחוזקו קצת נחלשו בעקבות פגעי הזמן, הוא יכול לחדור לתוכו. השורש מנצל סדק או חור,ולו הקטן ביותר, כדי להתחיל לפרוץ עד שהוא חודר במלואו ומתחיל לצמוח בתוך צינור הביוב עצמו.

לאט לאט, השורשים מתעבים בתוך הצנרת. הם גדלים ומסתעפים ויוצרים מעין מחסום מאולתר אך חזק בעוצמתו. גם אם החסימה אינה עוצרת הרמטית את הזרימה והמים יכולים לעבור איכשהו את החסימה, הרי שהלחץ על צינור הביוב עולה וגורם לפגיעה בו והרחבת הסדקים והחורים שבו. בשלב השני, נספחים ונדבקים לחסם השורשים, ניירות, שיערות, מגבונים וכד', המוסיפים להגדיל את המחסום ובכך גורמים להפסקת הזרימה ולהצפה בתוך הבית.

נדגיש, חסימת שורשים אינה דומה לחסימות האחרות שציינו ואינה קלה לפתרון כמוהם. חסימות אחרות אפשר לפתור אפילו בצורה עצמאית על ידי למשל העברת משחולת או באמצעות קפיץ וכד', המלפפים את הגורם לחסימה עליהם ושולפי אותו ממקומו. במקרים קשים יותר כמו חסימות חול ואבנים, ניתן להשתמש בצינור המזריק לחץ מים ומפורר את החסימה. במקרה של חסימת שורשים זה חסר תוחלת. השורשים חזקים מאוד ואי אפשר להזיזם או לפרקם.

בעיית האיתור

אולם הבעיה הקשה ביותר בבואנו לבצע ניקוי שורשים בביוב, היא העובדה, שאנו בכלל לא יודעים היכן חסימת השורשים. העץ כאמור רחוק. וגם אם הוא קרוב, הרי שאיננו יודעים את זוויות וכיווני צמיחת השורשים ולכן איננו יודעים באיזו נקודה הם חדרו את הצינור ובאיזו נקודה הקימו חסימה. בעבר, כדי לגלות חסימת שורשים, או יותר נכון חדירת שורשים, היה צורך לחשוף את הצינור לכל אורכו ולנסות לאתר את החסימה על גבי הצינור הגלוי.

הצרה הייתה שהצינור היה קבור תחת טונות של עפר, אדמה, אבנים, מרצפות, אספלט וכד'. היה נדרש לבצע הרס עצום ואחר כך גם לתקן בעלויות גבוהות נזק שכזה, שלא לדבר על השמדתה לחלוטין של צמחיה כמו ערוגות פרחים, מדשאות וכד' ובלאגן גדול ולכלוך רב, בשל העבודות הקשות והממושכות הכרוכות בחשיפה. לכן, תהליך ניקוי שורשים בביוב חייב חשיבה מחדש ומציאת פתרון יעיל, מהיר, זול ואפקטיבי יותר.

צילום, איתור ניקוי

כיום, ניקוי שורשים בביוב מתבצע בשיטה מתקדמת ופשוטה הרבה יותר, המונעת את ההרס. השיטה מתבצעת בשלושה שלבים: צילום, איתור וניקוי.

צילום. אל תעלת הביוב מוכנסת מצלמה ע"ג סיב אופטי ארוך או כזו המורכבת על רובוט זעיר, המוכנס בפתח הביוב ונע לכל אורכו. המצלמה האיכותית, מעבירה תמונה חדה וברורה של פנים הצינור, לכל אורכו ובכל היקפו. האינסטלאטור המפעיל אותה נמצא מעל הצינור ומכוון את הרובוט או המצלמה לאורך הקו.

איתור. בשלב כלשהו, המצלמה תאתר את הבעיה. בין אם זה חסימה, חדירת שורשים, חור, הפרדות של חוליות בצנרת ועוד ועוד בעיות. האיתור יהיה מדויק אבל למען האמת, נדרשות יכולות תפעול, דיוק ופענוח גבוהים מצד האינסטלאטור המפעיל, על מנת לקרוא את התמונה נכונה ולדעת למקם את הבעיה ולהבין את מהותה, מתוך הצילומים.

טיפול. שלב ניקוי שורשים בביוב, הוא השלב הסופי. יש כמה טכנולוגיות המאפשרות את הסרת השורשים. שניים בולטים במיוחד. הכנסת אביזרים קשיחים וגמישים עם ציוד חיתוך שורשים מתקדם, היכול לגזום את השורשים והכנסת רובוט, המנווט באמצעות מצלמה המותקנת עליו והנושא גם הוא ציוד חיתוך יעיל ומתוחכם. השורשים נחתכים והחסימה מוסרת. שורשים שנחתכים גם אינם צומחים שוב, כך שהסכנה גם חולפת בנוגע לעתיד, בנקודת חדירה זו ולגבי חסם זה. במקרה ומתגלה כי קיים חור או סדק שעשו השורשים ניתן למלא ואותו ע"י הזרקת קצץ איטום, החדרת שרוול פנימי וטכניקות נוספות.

דיוק ויעילות

ניקוי שורשים בביוב באמצעות רובוט או ציוד ייעודי, מאפשרים יתרונות ברורים. כל התהליך מהיר ואינו כרוך בבלאגן או ביצירת נזק. אין צורך לסגור שטחים עצומים ולחפור בהם ואין צורך להרוס מרצפות, מדרכות או משטחים הבנויים מעל הקרקע. חשיפת התקלה ותיקונה, נערכים מתוך הצינור ובלי לחשוף אותו חיצונית. לצילום צינור ביוב יש עלות נוספת, מלבד התיקון, אך שקלול הוצאה זו, לעומת הכסף שנחסך ועוגמת הנפש, שבשיטות הישנות וההרסניות – מביא למסקנה כי הוא משתלם במיוחד.

לטכנולוגיית צילום קווי ביוב מבפנים, כמו גם לטכנולוגיית התיקון מתוך הצינור, יתרונות גדולים. למעשה, הכל נעשה בצורה נקייה ושקטה. אין הרס של הסביבה. לא מרימים באוויר חצי רחוב ולא חופרים שום אדמה שאחר כך צריך, להחזיר וליישר ובדרך הרסנו צמחיה רבה. כל זה מוביל לחיסכון משמעותי בהוצאות הכוללות. הפתרון יעיל בכל הצינורות ויש לו יתרונות מובחנים בצינורות ארוכים ומסועפים במיוחד. חשבו למשל על סתימה בצינור ביוב מרכזי של בנין. כיצד אפשר לנחש היכן ובאיזו קומה החסימה נמצאת. לא רק האיתור קל אלא גם התיקון, קל ופשוט באותו מידה ונעשה בצורה אלגנטית ויעילה.

המומחים של 'אינסטלטורים מומלצים 24/7' עוסקים כבר שנים רבות בצילום ובתהליכי ניקוי שורשים בביוב. הצוותים שלנו מצוידים במיטב הטכנולוגיה, הידע והניסיון. זאת, בנוסף לשירות איכותי ומחירים נוחים – הופכים את ניקוי שורשים בביוב לפתרון משתלם ויעיל במיוחד.

roots-4916519_1920
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!