איתור תשתיות בקריות

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

 

איתור תשתיות בקריות

איתור תשתיות בקריות הוא תהליך המתקשר לתשתיות שאנו אמנם לא רואים בעיניים שלנו אבל הן משרתות אותנו כמעט בכל פעולה שאנו עושים. מדובר בתשתיות כמו החשמל, הביוב, המים והגז שברובן נחשבות לתשתיות תת קרקעיות. התשתיות הללו עוברות בנתיבים מסוימים על מנת שניתן יהיה להגיע לכל מקום או אזור בעיר קריות ולקבל פיזור בכל מבנה ומבנה. אם נחשוב על זה לעומק נגלה כי כמעט כל פעולה שאנו עושים בחיי היום יום שלנו קשורה באופן כזה או אחר לתשתיות הללו בין אם זה לגלוש ברשת האינטרנט, להכין לעצמנו קפה בעזרת הקומקום, לחמם לעצמנו ארוחת צהריים, להתקלח או להתפנות לשירותים.

 

איתור תשתיות בקריות יכול להתבצע על ידי השתייכות לגורמים ציבוריים או ממשלתיים או לגורמים פרטיים. למעשה, כדי שנוכל לבצע פרויקט בניה עלינו לקבל תמונה מדויקת של כל התשתיות שעוברות מתחת לאדמה ולשם כך נועד התהליך המכונה גם איתור תשתיות בקריות. כל פגיעה באחת או יותר מהתשתיות הללו עלולה לגרום לנזק של ממש, לעתים מדובר בפגיעות שיכול לעלות מליוני שקלים לתקן ואף כאלה שעלולות לגרום לפגיעה בחיי אדם.

 

מדוע יש צורך באיתור תשתיות בקריות?

אם אתם מתכננים לבצע חפירה בשטח בקריות, אתם לא יכולים לבצע איתור תשתיות באופן עצמאי משום שיש צורך בציוד מכאני וציוד טכנולוגי מתקדם. התהליך כולו נקרא איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות בקריות. לא רק שנדרש לתהליך זה מכשור, אלא גם ידע, מקצועיות רבה ונסיון.

 

אז מה זה בכלל איתור תשתיות בקריות?

לאורך כל מדינת ישראל עוברות תשתיות במקומות שאנו גרים ובמקומות שאנו עובדים. מדובר בתשתיות פיזיות שחלקן עוברות מתחת לפני האדמה וחלקן מעליה. תשתיות ביוב, מים, חשמל, גז וכמובן תקשורת. כשאנו רוצים להיכנס לפרויקט של בניה ולחפור באדמה, עלינו להבין מראש האם באותו אזור יש תשתית כלשהיא. הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות חפירה, איתור ומיפוי על ידי שימוש בכל מיני אמצעים טכנולוגיים שמאפשרים לנו להבין מה יש בתוך מעמקי האדמה ומה עובר בה.

 

איתור תשתיות בקריות איך זה מתבצע?

מדובר בתהליך המשלב בין שלבים תאורטית לשלבים פרקטיים. בשלב הראשון, המומחים מטעם אינסטלטורים מומלצים 24/7 יבדקו את המפות ואת תכניות הבניה עבור אותו אזור. על פי כל המסמכים, מומחי החברה יכולים לראות איפה הנתיבים שבהם עוברות התשתיות.

 

חשוב להבין כי יש תשתיות שהוספו על ציר הזמן ולכן לא תמיד המסמכים הללו מעודכנים וכך נכנס לתמונה השלב הפרקטי. השימוש במסמכים הללו מטרתו בעיקר לשלול את האופציה לבצע חפירות אך כדי לאשר חפירה איפה שאין תשתיות, צריך לבדוק באמצעות איתור תשתיות שאכן אינן קיימות. התהליך הפרקטי כולל בתוכו שימוש באמצעות מכשור טכנולוגי המבוסס על אנרגיית גלים אלקטרומגנטיים.

 

אותם גלים נשלחים לעומק האדמה וכאשר הם חוזרים למעלה, המכשיר מבצע פיענוח ומאתר תבניות שמאופיינות בתור קווי תשתיות. רמת הוודאות לגבי הימצאותם של התשתיות על ידי המכשיר הזה היא גבוהה מאוד. יחד עם זאת, יש מקרים בהם אי אפשר להסתמך רק על המכשור והמסמכים. אז יש צורך לבצע מה שנקרא איתור עיוור שנעשתה על ידי חשיפה של הקרקע בנקודות ספיציפיות. יש חשיבות מאוד גבוהה לרמת הידע ולניסיון של המומחה לאיתור תשתיות שאתם בוחרים. בסוף התהליך נוכל לדעת באופן וודאי האם ניתן לחפור באותו אזור או לא.

 

מתי מומלץ לבצע איתור תשתיות בקריות?

איתור ומיפוי תשתיות תת קרקעיות לא חייב להתבצע בכל חפירה שאנו מבצעים באדמה. רק כשהחפירה מגיעה לעומק האדמה ומתבצעת באמצעות ציוד כבד כמו באגר או מחפרות, יש לבצע את התהליך. בנוסף, במקומות מיושבים ועירוניים עם צפי לתיווך בין שני אזורים, מומלץ לבצע את התהליך. באזורים שאינם מיושבים הסבירות להימצאות תשתיות נמוכה מאוד.

 

האם הבדיקה היא וודאית?

אמנם מדובר בבדיקה מאוד אמינה אבל יש גם מקרים שבהם לא ניתן לזהות תשתיות באמצעים טכנולוגיים. אין זה מדע מדויק. יחד עם זאת, אלו הם האמצעים הטובים ביותר שעומדים לרשותנו ולכן כדי להימנע מהגשת תביעות, מקרי רשלנות ומצבים בהם אנו חופרים ופוגעים בתשתיות קיימות, חשוב לעשות את הבדיקה על פי ההמלצות המקצועיות.

 

מי מבצע איתור תשתיות בקריות?

שירות איתור ומיפוי של תשתיות תת קרקעיות באזור קריות מתבצע על ידי מומחים לאיתור תשתיות בתחום ההנדסי.

איתור תשתיות בקריות

אילו תשתיות ניתן לאתר?

  • תשתיות חשמל – כולל איתור כבלים במתח גבוה שעוברים במעמקי האדמה, כבלי מתח נמוך וצנרת הכנה.
  • תשתיות מים – ניתן לאתר צנרת אספקת מים ממקור אספקה מרכזי שעובר לצרכני קצה.
  • תשתיות גז- צנרת גז ובורות גז.
  • תשתיות תקשורת – איתור תשתיות כבלים, אינטרנט, סיבים אופטיים וקווי טלפון.

 

כמה עולה לבצע איתור תשתיות?

יש כמה פרמטרים המשפיעים על המחיר של איתור תשתיות קרקע כמו למשל משך העבודה, גודל השטח שיש לאתר, האם מדובר בשטח עירוני, שטח פתוח, רחוב ראשי או צצדי, הערכת כמות התשתיות ועוד. בנוסף, המחיר מושפע גם מאיתור וסימון האזור. כשיש צמחיה מרובה או מבנים צפופים זה משפיע על המחיר גם כן.

המחיר נע בין 2,500-10,000 ש“ח.

 

לפרטים נוספים אודות איתור תשתיות, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם!

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!