כיצד ניתן לבצע טיהור מאגרי מים בישראל

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

טיהור מאגרי מים הוא תהליך המסיר חומרים מזיקים מהמים והופך אותם לבטוחים למאכל אדם. הדרך הנפוצה ביותר לטהר מים היא על ידי הרתחתם, מה שהורג מיקרואורגניזמים רבים במים. כדי להרתיח את המים צריך מקור חום כמו תנור או אש. מקור חום זה חייב להיות מסוגל להגיע לטמפרטורה שבה נהרגים מיקרואורגניזמים מזיקים מסוימים, בדרך כלל 100 מעלות צלזיוס (212 מעלות פרנהייט). לאחר שהמים מגיעים לנקודת רתיחה זו, ניתן להשאיר אותם לרתיחה מספר דקות לפני צריכתם או שימוש לצורכי בישול. הדרך הנוספת הנפוצה ביותר לטיהור מים היא באמצעות טיפול כימי עם טבליות כלור או יוד. כימיקלים אלה יכולים להרוג מיקרואורגניזמים רבים במאגר ולהפוך אותו בטוח לשתייה בלעדיו.

טיהור מאגרי מים

טיהור מאגרי מים היא אחת המשימות החשובות בעולם. המים שאנו שותים, מתרחצים ומבשלים איתם צריכים להיות נקיים ובטוחים. ישנן דרכים רבות לטיהור מים, אך אחת השיטות הנפוצות ביותר היא סינון. סינון יכול להסיר זיהומים מהמים על ידי שימוש בחומר מסנן כגון חול או פחם. שיטה פופולרית נוספת היא הרתחה, אשר הורגת חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים על ידי חימום לטמפרטורה גבוהה. הדרך השלישית לטהר מים היא על ידי הוספת כימיקלים כמו כלור או יוד. כימיקלים אלה הורגים חיידקים ומיקרואורגניזמים אחרים אך הם יכולים גם לשנות את הטעם של המים. הדרך האחרונה לטהר מים היא על ידי זיקוק שמסיר את כל הזיהומים מהנוזל על ידי הרתחה

טיהור מאגרי מים הוא תהליך הכרוך בסילוק זיהומים מרחפים ומומסים. השימוש בטכניקות טיהור מים חיוני על מנת לשמור על איכות גבוהה של מי השתייה וכן למנוע זיהום מי התהום על ידי מזהמים. ישנם שני סוגים של טכניקות טיהור: פיזיקליות וכימיות. טכניקות פיזיקליות כוללות סינון, שקיעה והרתחה. טכניקות כימיות כוללות הכלרה, אוזון וקרינה אולטרה סגולה. טיהור מאגרי מים הוא תהליך של סילוק מזהמים מהמים. לשם כך נעשה שימוש במספר טכניקות. אלה כוללים טיפולים כימיים, סינון ממברנות ותהליכים אלקטרוכימיים. התהליך מתחיל בשאיבת המים הגולמיים לתוך מיכל הנקרא מבהיר. המבהיר מלא בחומר קרישה כדי לעזור להסיר חלקיקים בתרחיף וליצור בוצה שניתן להסיר בקלות. תהליך זה מתרחש באגן האוורור בו מוזרקות בועות אוויר כדי לסייע בפירוק חומר אורגני ושחרור גז מימן גופרתי שהוא רעיל ומאכל. לאחר מכן מוציאים את הבוצה מהמיכל באמצעות מזווה גלישה או על ידי ניקוזה דרך צינורות בבסיסו.

מאגרי מים- איך ניתן לטהר

טיהור מאגרי מים הוא תהליך של סילוק מזהמים מהמים. תהליך זה נעשה על ידי שימוש במגוון מסננים להסרת חיידקים, וירוסים וחומרים מזיקים אחרים מהמים. הסוג הנפוץ ביותר של מסנן בשימוש בטיהור הוא מסנן חול. מסננים אלה פועלים על ידי דחיפה של המים המזוהמים דרך שכבת חול, אשר לוכדת חלקיקים מסוימים ומונעת מהם להיכנס לאספקת השתייה שלך. חידוש חדש יותר בטיהור נקרא אוסמוזה הפוכה. תהליך זה משתמש בלחץ גבוה כדי לאלץ מים מזוהמים דרך ממברנה שחוסמת כל חלקיק בגודל גדול ממיקרון אחד – כלומר, הוא יסיר כמעט את כל החיידקים והנגיפים. ישנם גם סוגים רבים ושונים של חומרי חיטוי שניתן להשתמש בהם במהלך תהליך זה כדי להרוג את כל החיידקים שנותרו. ניתן להשיג טיהור מאגרי מים באמצעות מגוון שיטות. אחת הדרכים היא להשתמש בתהליך חילופי יונים, שבו מים מועברים על פני שרף מחליף יונים שסופג את היונים הדרושים להם כדי לטהר את המים. שיטה נוספת היא שימוש בתהליך ביולוגי, שבו חיידקים משמשים לצריכת זיהומים ולייצר מים נקיים כתוצר לוואי. ניתן לגדל את החיידקים במיכלים גדולים או להוסיף אותם למאגר המים ולאפשר להם לגדול שם. שיטה שלישית היא אוסמוזה הפוכה, המשתמשת בלחץ ובממברנה חדירה למחצה כדי לאלץ מים לא טהורים דרך והחוצה מהצד השני למים טהורים יותר בצד השני.

למידע נוסף וקבלת מידע מוזמנים לבקר באתר שלנו בכתובת aqua-net.co.il.

שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!