נזילה באסלה – כך תפתרון את הצרה הצרורה

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

 

נזילה באסלהנזילה באסלה היא אחת מן הנזילות הקשות ביותר שיש בבית. אמת, יש נזילות קשות ממנה, למשל הנזילות בצנרת המוסווית. דוגמא לכך היא נזילה בצנרת הביתית הנמצאת מאחורי הקיר או מתחת לרצפה או נזילה בצנרת בגינה. את אלו קשה יותר לגלות ובהן קשה יותר לטפל. גם הנזק שהן גורמות הוא לא רק כספי אלא גם לתשתית הבית ולנזק בטיחותי ובריאותי.

מנגד, נזילה באסלה אומנם לא פוגעת בסביבה שלה, למשל ע"י עיוות הקיר, נזקי חלודה, פגיעה בשלד הבניין או במראה החיצוני ובצבע שלו, אך היא גורמת להצפת מים בחדר השירותים ובעיקר גוררת אחריה נזק כספי רב, בעקבות עלות בזבוז המים. נזילה קטנה באסלה יכולה לגרום לאיבוד של כ-3 ליטר בשעה. במצטבר, חשבון המים שלכם יהיה גבוה במיוחד, ולו בשל העובדה שהוא יגיע אליכם ימים רבים אחרי פרוץ הנזילה.


ניאגרה סמויה או ניאגרה גלויה

גילוי נזילה באסלה ודרך הטיפול בה, תלוי בסוג הניאגרה שלכם. יש ניאגרה גלויה, בה מיכל ההדחה גלוי לעיניכם וניתן לפתוח אותו ויש ניאגרה סמויה – כזו שמוטמנת בקיר או תחת מחיצות גבס ושישי קושי אמיתי לגשת אליה או בכלל לזהות את הבעיה. במקרה של נזילה בניאגרה סמויה, מומלץ לפנות לאינסטלאטור מומחה, היודע להתמודד ומיומן בניאגרות סמויות ושיש לו ציוד מתאים, כולל מצלמה לאיתור נזילות, כדי לבדוק, להיכן עוד מחלחלים המים.

מנגד, נזילה בניאגרה גלויה וחיצונית, פשוטה לטיפול הרבה יותר ולעיתים גם תוכלו לבצע אותה בעצמכם. תוכלו לזהות את מקור הבעיה בקלות, לגלות את החלק ממנו נובעת הנזילה וברבים מן המקרים, תוכלו לרכוש בחנויות מתמחות חלקים מתאימים ולתקן בעצמכם, במידה ויש לכם כישורים בסיסיים ו"ידיים טכניות".


איך ניתן לזהות נזילה באסלה?

בניגוד לנזילה מוסווית של צינור פגוע הנמצא  בתוך הקיר או מתחת לרצפה ודורש מאתר נזילות מקצועי, נזילה באסלה ניתן לגלות, לראות ואפילו לשמוע לבד. לגלות- על ידי הסתכלות בחשבון המים. אם מופיע שם סכום מופרז- יתכן שיש לכם בעיה. הבעיה לא חייבת להיות דווקא באסלה. יתכן שיש נזילה במקום אחר לגמרי, אבל מכיוון שבאיזה שהוא מקום כנראה שיש נזילה, מומלץ לקרוא למאתר נזילות בעזרת מצלמה טרמית.

הבעיה בלחכות לחשבון המים, היא שעובר זמן רב עד שהוא מגיע ובינתיים גם הכסף נוזל מאיתנו. לכן, חדדו את הראיה. בדקו האם אתם רואים זרם מים שוטף או מזרזף מהחלק הגבוה באסלה, גם אם עברו דקות רבות מאז ההדחה האחרונה. גם השמיעה יכולה לעזור. אם אתם שומעים את מיכל ההדחה מתמלא כל הזמן,למרות שלא רוקנתם אותו באמצעות לחיצה לאחרונה, משמע שיש ממנו נזילה ולכן הוא ממלא את עצמו כל הזמן. בלילה, ניתן לשמוע ביתר קלות את מיכל ההדחה מתמלא.


איך מוודאים או מאתרים את הנזילה?

איתור נזילות מקצועי ואיכותי, זה שיכול לאתר נזילה גם אם מתחבאת מתחת לשכבות של בטון או ריצוף, ניתן לערוך רק באמצעות אינסטלאטור המשתמש במצלמה טרמית. אבל אתם יכולים לנסות לעשות כמה דברים לפני, במיוחד אם אתם משוכנעים, שאתם מזהים שיש נזילה באסלה והיא גלויה. הניחו דפים על הרצפה סמוך לבסיס האסלה. למשל ניירות עיתון. בחנו האם הם נרטבים. אם כן, יכול להיות שהנזילה פורצת דרך החיבור שבין האסלה לרצפה.

בדיקה נוספת היא ייבוש מוחלט של פנים האסלה בחלקה הפנימי העליון, כולל כל המקומות הנסתרים מהם יוצאים המים בעת ההדחה. בחנו האם הנייר נרטב או האם מיכל ההדחה מתמלא כל הזמן ללא הפסקה. אם כן, כנראה שיש בעיה באטם המצוף או באחד החיבורים. בעיות אחרות יכולות להיווצר בעקבות תקלה בחיבור בין האסלה לצינור הביוב וזו כבר תקלה מורכבת יותר. מנגד, מיכל הדחה שמתמלא כל העת, מעיד בעיקר על מצוף תקול, אותו ניתן להחליף די בקלות.

 

ממה נוצרות בעיות נזילה באסלה?

כאמור, רוב התקלות הן קלות ורק לעיתים רחוקות, תידרש החלפה ניאגרה או החלפת האסלה כולה. עיקר הבעיות נוצרות מעצם העובדה שאנו משתמשים הרבה בשירותים. החלקים שבתוך האסלה ומיכל ההדחה רגישים ונשחקים המצוף עצמו נוטה להתקלקל ולעיתים גומיות, אטמים וחיבורים משתחררים, נקרעים או זזים ממקומם והמים נוזלים בעקבות כך. זכרו, שכאשר אנו יושבים על האסלה אנו מפעילים גם על המבנה עצמו לחץ רב וגם הוא זז ויתכן ובעקבות כך ישתחרר חיבור או ייסדק משהו.

את רוב הדברים והתקלות הקלות האלו, נוכל לנסות לסדר לבד. אם הבעיות מורכבות יותר, מומלץ לקרוא לאינסטלאטור, שיש לו כלים וציוד מתאימים, שכן בחלק מן המקרים, הגישה לחלקים מסוימים קשה, במיוחד באסלות סמויות. העלות תשתנה כמובן על פי מהות התיקון ועד כמה הנזק גדול ולרוב פרק הזמן של התיקון לא יערך יותר מכמה דקות בודדות, כל שעלות ממוצעת תהיה החל מ-350 ש"ח. כמובן, שרצוי שתבקשו מהאינסטלאטור אחריות על העבודה, למקרה שהתקלה חזרה (ואינה קשורה לבלאי של חלק אחר).


טיפול משלים של איתור נזילות

לעיתים, נזילה באסלה, מסתירה בעיית נזילה במקום אחר. הנזילה באסלה מבזבזת הרבה יותר מים ו"מעלימה" נזילה צנועה הרבה יותר מבחינת נפח אבל כזו שעושה נזק עצום למבנה כולו. לכן, באם קראתם לאינסטלאטור מומחה, בעת טיפול בבעיית נזילה באסלה ודאו כי יש ברשותו ציוד לאיתור נזילות, כגון מצלמה טרמית ובקשו ממנו (בתוספת תשלום) לבצע לכם איתור נזילות כללי.

את איתור הנזילות מבצע האינסטלאטור באמצעות מצלמה טרמית הפועלת על עקרונות טכנולוגיית הקרניים האינפרה אדומות, המאפשרות לה לראות מתחת לכיסוי העוטף את כלל הצינורות, במקרה שלנו, קירות, אריחים, מחיצות גבס וכד'. על צג המצלמה, תופיע מפת צבעים, המסמנת שינויים בטמפרטורות בין עצמים שונים.אזורים לחים וקרים יותר, המעידים על מים, יזומנו בצבעים כהים יותר ואזורים יבשים בצבעים חמים ובהירים. כך, מתקבלת מפה, המעידה על המצאות צינורות ובעיקר מסמנת במדויק היכן יש פריצה, המעידה על הנזילה.


פתרון מבוסס

נזילה באסלהטכנולוגיה זו אגב, טובה גם אם יש נזילה באסלה, בחלק מסווה שלה, למשל בחיבור בין צינור האסלה שמתחת לרצפות או באחד הצינורות המובילים אליה ומוסתרים באמצעות מחיצות הגבס או בנישה בנויה. אם הינו מנסים לפתור את הבעיה בלי המצלמה, הינו נאלצים לשבור מחיצות וקירות ולעקור רצפות, בלי הבחנה מדוייקת, כדי להגיע למקור ומיקומה המדויק של הבעיה. מדובר בהפסד כספי רב ובנזק עצום לחדר השירותים עצמו ובייחוד, נזק כספי רב, בעת שנצטרך לבנות מחדש את כל מה ששברנו.

המצלמה הטרמית תספק לנו תמונה ברורה ובנוסף, תיתן לנו פרמטרים רבים נוספים, על כלל הצנרת המקיפה את האזור, כך שקריאה וניתוח נכונים של המפה כולה, על ידי אינסטלאטור מקצועי ומיומן, תוכל להפיק לנו דרך יעילה ואפקטיבית הרבה יותר לפתרון הבעיה וככזו, שתצביע על הנקודה במדויק ותאפשר לנו להגיע אליה במינימום נזק.

חברת 'אינסטלטורים מומלצים 24/7' הינה קבוצת אינסטלאטורים מומחים, המיומנים בכל בעיות האינסטלציה ואשר נעזרים במיטב הציוד המתקדם בתחום. בין אם הבעיה היא נזילה באסלה קלה או משהו מורכב הרבה יותר, נשמח לסייע לך, באמצעות עבודה מקצועית על פי סטנדרטים איכותיים וגבוהים ביותר, שירות מכל הלב ומחירים נוחים.

איתור נזילות מים במצלמה טרמית
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!