איך לתקן קיר גבס בעקבות רטיבות

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

קירות גבס הפכו בשנים האחרונות לאופציה נפוצה מאוד, בעיקר בזכות התמורה הגבוהה למחיר שהם מציעים. יחד עם זאת חשוב לזכור שקירות עשויים מגבס עמידים פחות בהשוואה לקיר בלוקים או קיר בטון. חדירת מים לקיר גבס עלולה לפורר אותו ולגרום לנזקים נוספים, ולכן חשוב לטפל בכך באופן מידי (המלצה שתקפה גם למקרים של רטיבות בקיר בטון, גם אם העמידות שלו גבוהה יותר). בעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי בנושא שיעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות.

תיקון קילופים בקיר

במקרים שבהם הנזק מצומצם, וכולל "רק" קילופים, הטיפול יכלול התייחסות ספציפית לאזורים הרטובים ולכן הבעייתיים. בשלב ראשון יש לקלף את החלק שממילא כבר התחיל להתקלף, ועוד קצת מסביבו. פעולה זו מתבצעת כמובן בעזרת שפכטל. להשלמת שלב זה משייפים את הקיר כדי שהמשטח יהיה חלק ומנקים את כל שאריות האבק.

השלב השני של תיקון קיר גבס מתקלף הוא יישום חומר מקשר ייעודי לגבס, והשלב האחרון הוא צביעה מחדש של הקיר. חשוב להדגיש כי נדרשת בדיקה יסודית של הקיר עוד לפני ביצוע כל הפעולות הנ"ל, על-מנת לוודא שאין נזקים נרחבים שעלולים לערער את יציבות הקיר, כך שהתיקון האסתטי אכן מספיק כדי להחזיר את המצב לקדמותו. מומלץ להזמין אנשי מקצוע מנוסים על-מנת שהתיקון יהיה איכותי ויחזיק מעמד לשנים רבות.

החלפת לוחות הגבס

תיקון של קיר גבס שניזוק באופן רציני עשוי לכלול את החלפת לוחות הגבס. בפרט יש צורך לבצע את התיקון הנרחב הזה כשהרטיבות היא תוצאה של פיצוץ צינור בתוך הקיר, כך שכמויות מים גדולות גרמו לנזקים משמעותיים. גם הצפה נרחבת בבית עלולה להוביל לצורך לפירוק הקיר, הוצאת לוח הגבס ההרוס והתקנת לוח חדש במקומו. מומלץ להשתמש בלוחות גבס ירוק העמידים יותר למים. בפרט כדאי מאוד להשתמש בסוג זה של גבס בקירות הממוקמים בחדרים ששוררת בהם לחות גבוהה יחסית – חדרי רחצה וכו'.

תיקון חורים בקירות גבס

כשיש חור קטן בלוח גבס, התיקון שלו יכלול מריחה של שפכטל כדי ליישר את האזור הפגוע. לאחר מכן מחכים עד לייבוש, מוסיפים עוד שכבה ולפעמים אפילו שתיים כדי שלא יהיה שום שקע או פגם במשטח, מלטשים היטב בעזרת נייר זכוכית עד לקבלת משטח חלק ואחיד לגמרי ולבסוף צובעים עם צבע אקרילי.

תיקון קיר גבס שיש בו חורים גדולים כולל מריחת שפכטל מסביב לחור. בשלב הבא מדביקים נייר גבס ובעזרת מרית מורחים עוד שכבה של חומר מילוי על הנייר וסביבו. מסירים את השאריות, מחכים לייבוש מוחלט ואז משייפים את התיקון ואת האזור שסביבו. מסירים את השאריות של החומר ומחליקים את הקיר – בעדינות, כך שנייר הגבס לא ייפגע. השלב האחרון הוא ניקוי שאריות האבק וצביעת הקיר עם שתי שכבות.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!