סוגי צינורות ביוב

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כשהביוב בבית עושה בעיות, התוצאות יכולות להיות לא נעימות בכלל. בדרך כלל נרוץ לספר הטלפונים או לקבוצת הפייסבוק העירונית ונחפש אחר בעל מקצוע שיבוא ויסייע להחליף את הצינור הפגוע שגילינו בביוב, אבל יש שיבחרו גם לעשות את העבודה בעצמם. כיום ישנם אינספור סרטונים של בעלי מקצוע ברשתות החברתיות שמסבירים כיצד לתקן תקלות קטנות ונפוצות בבית, ובהן תקלות שונות במערכת הביוב. כל שעלינו לעשות הוא להצטייד בצינורות המתאימים לשם כך, להפשיל שרוולים ולצאת לדרך. 

סוגי הצינורות לעבודות הביוב הביתי 

סוגי הצינורות המתאימים והמקובלים בעבר לביוב הביתי היו עשויים מיציקות ברזל או פלדה. עם זאת, כיום מקובל לעשות שימוש בצינורות פוליפרופילן או PVC כאשר החיבור בין הצינורות נעשה בהברגה או בחיבור של האחד לשני באמצעות לחץ עד לאטם שנמצא בהמשך הצינור והוא סוגר את נעילת הצינור. 

הקוטר המקובל לביוב כיום הוא 32 מ"מ ועד 75 מ"מ לדלוחין ו-110 מ"מ ועד 125 מ"מ וגם 160 מ"מ לשופכים, כאשר הקוטר נקבע פעמים רבות על פי הצורך ועל פי גודל הבניין. כך לדוגמה נראה כיצד בבנייני מגורים בעלי קומות רבות ודיירים רבים קוטר הצינור יהיה גדול יותר. כמו כן, בעת בחירת סוג הצינור יש לעשות חושבים על הטמפרטורות, על גובה הבניין ועל הרכב השופכים שבו. כמובן שבבניין מגורים גדול רצוי מאוד להיעזר באנשי מקצוע שזוהי ההתמחות שלהם, בוודאי כאשר הכספים המשולמים לתיקון נעשים דרך ועד הבית. עם זאת, כאשר מדובר על תיקון בבית פרטי, כל אחד יכול לעשות כראות עיניו, ואם יש לו ידיים טובות ומעט הבנה טכנית, הוא יוכל לבצע תיקונים גם במערכת האינסטלציה. 

חומרי הגלם מהם עשויים צינורות ביוב

לצנרת הביוב החיצונית חומרי גלם יהיו בדרך כלל מכמה סוגים עיקריים: צינורות פולימריים שנחשבים לעמידים במיוחד וגם קלים לעבודה ולהתקנה. המחיר שלהם נחשב נמוך ביחס לצינורות אחרים והם טומנים בחובם יתרונות רבים: הם קלילים, ולכן כשמדובר על צינורות ארוכים, העבודה הופכת לקלה בהרבה. הם עמידים במיוחד והם יכולים לעמוד כמעט בכל נזק מכני, הם לא סובלים מקורוזיה, לחות אינה משפיעה עליהם, והם לא מגיבים לשינויי טמפרטורה, כך שגם בקיץ אין לחשוש מהתפוצצות הצינורות בשל הטמפרטורה הגבוהה של האדמה. 

סוג נוסף של צינורות המשמשים לביוב הוא מסוג PVC או פלסטיק ולהם שלוש שכבות. בצינורות אלה נעשה שימוש בצנרת הביוב החיצונית ולשם כך הם צבועים בצבע כתום – כדי שניתן יהיה לאתר אותם בקלות. היתרון הגדול שלהם על פני צינורות אחרים היא העמידות הגבוהה שלהם כמעט להכול – הם עמידים בפני נזק מכני, פגעי מזג אוויר, קור וחום. עם זאת, כדאי לדעת שחומרי ניקוי להם חומציות גבוהה או בעלי טמפרטורה גבוהה כן עלולים להשפיע על הצינור ויש לקחת זאת בחשבון. 

צינורות פוליאתילן נחשבים לעמידים במיוחד גם כן, וככל שהצפיפות של הצינורות גבוהה יותר – כך הם נחשבים לעמידים יותר. הם רגישים לקרני השמש אך הם מתאימים במיוחד לטמפרטורות נמוכות, לכן הם לא יתאימו לאזורים בהם מי הביוב חמים. 

לסיכום, יש להתאים את הצינורות לביוב בהתאם לתנאי השטח והשימוש בהם, כמו כן, יש לדעת כיצד לעשות בהם שימוש כדי להבטיח תוצאה מיטבית של ביוב מתפקד.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!