תפקידיו של האינסטלטור

בעלי מקצוע מומלצים!במחירים שאסור לפספס!

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תחום האינסטלציה הוא תחום רחב היקף. הוא מחייב ניסיון משמעותי, מיומנות וידע מקצועי וזאת בכדי להבטיח את הנוחות המרבית ומינימום בעיות. חשוב לדעת כי תחת ההגדרה של המילה אינסטלציה, נכנסת למעשה כל מערכת המים והצנרת שלנו לרבות מי הדלוחין ומי השפכים. חשוב לדעת כי מדינת ישראל איננה דורשת רישיון רשמי בתחום האינסטלציה כך שיתכן מאוד כי תבחרו באינסטלטור מעולם לא למד את התחום באופן רשמי או הוכשר למקצוע, יחד עם זאת, יתכן מאוד כי הוא התנסה בתחום בצורה כל כך משמעותית עד כי הוא מאוד טוב בו. על אף שאין צורך ברישיון רשמי בכדי לעסוק באינסטלציה, משרד הכלכלה מציע כיום הכשרה מקצועית בתחום זה וזאת באמצעות שני קורסים אשר קרויים: "שרברבות תברואתית סוגים 1 פלוס 2 והשני: תחזוקת מערכות ביוב. בשני הקורסים המדוברים ניתנת מוענקת תעודת גמר בסיום הקורס. כמו כן, במכללות שונות מתקיימים מגוון קורסים שונים בתחום כאשר חלק מהם מהווים הכנה לבחינות לקורסים של משרד הכלכלה.

תפקידים בתחום האינסטלציה

אם אתם זקוקים לשירותיו של אינסטלטור בפתח תקווה, כדאי שתכירו ראשית כל את כל התפקידים בתחום האינסטלציה וזאת בכדי להבין איזה שירותי אינסטלציה אתם בדיוק צריכים: אז ראשית כל את האינסטלטור אשר קרוי גם שרברב. מדובר על איש מקצוע אשר אחראי על איתור ותיקון הצנרת, על עבודות האינסטלציה, על עבודות של תחזוקת הצנרת ועוד. את איש המקצוע המדובר מזמינים כאשר יש תקלה במערכות המים או בצנרת. איש מקצוע נוסף מהתחום הוא קבלן אינסטלציה. מתוקף ההגדרה שלו כקבלן, מדובר על אדם אשר מעסיק עובדים המבצעים עבורו את העבודות. לרוב מדובר על איש מקצוע שנמצא מספר שנים לא מועט בתחום כך שהוא מכיר אותו היטב. קבלן האינסטלציה מבצע עבודות מורכבות הרבה יותר מאלה המבוצעות על ידי אינסטלטור כגון: הרכבה של מערכות אינסטלציה חדשות, עבודות תשתית ועוד.

עוד איש מקצוע מהתחום הוא מהנדס או יועץ אינסטלציה. מדובר על איש מקצוע שהתפקיד שלו הוא לוודא את הכניסה והיציאה התקינים של המים אל המבנה והחוצה ממנו. יועץ האינסטלציה הוא זה שבוחן את התשתיות של המים האזוריות, מתכנן את המערכות של המים, את מערכת השפכים והמים האפורים, קובע את הסוג של הצנרת ואת האופן של הניקוז שלה, את חומרי הגלם המתאימים להתקנה שלה ועוד.

איזה שירותי אינסטלציה נפוצים?

כאמור, ענף האינסטלציה הוא ענף רחב מאוד, אולם, ישנם כמה שירותים נפוצים ושכיחים יותר כגון:

סתימה- מדובר על תקלת האינסטלציה הנפוצה ביותר בכל בית. היא מתרחשת בדרך כלל כאשר חומר לא מומלץ כגון חומרים שומניים, בדים שונים, שערות ועוד נכנסים לצנרת. ניתן לנסות לפתוח את הסתימה באופן עצמאי על ידי חומר המשמש לצורך פתיחת סתימות, אך לא פעם הבעיה לא נפתרת ויש צורך להזמין איש מקצוע רלוונטי הלא הוא: האינסטלטור.

שירות נפוץ נוסף של אינסטלטור הוא איתור ואיטום של נזילות ודליפות. דליפה של מים מהברז או נזילת מים מצינור נחשבות אמנם לבעיה קטנה יחסית אך מטרידה ביותר. בעיה זאת נגרמת לרוב בגין עומס מסוים אשר קיים בצנרת או בשל פיצוץ בצנרת. ככל שמדובר על צנרת ישנה יותר, כך הסיכוי לדליפות ולנזילות יהיה גבוה יותר. לרוב הבעיה המדוברת איננה נפתרת מעצמה ואף נוטה להחמיר עם הזמן ועל כן מומלץ לטפל בה כמה שיותר מוקדם.

עוד בעיה נפוצה שבגינה יש צורך בשירותי אינסטלטור היא לחץ מים נמוך מדובר על תקלה בעייתית מאוד והיא מתרחשת לרוב כאשר מערכת המים לא מתפקדת בצורה תקינה והזרם אשר יוצא מהברזים חלש באופן יחסי. במקרה כזה מומלץ מאוד כי האינסטלטור יבחן את הצנרת ויבדוק מה בדיוק חוסם אותה ומה גורם לזרם המים להיות חלש.

עוד שירות נפוץ הוא החלפת צנרת. במבנים שבהם הצנרת ישנה, יש בעיות אינסטלציה רבות יותר ובנוסף לכך הצנרת צוברת חלודה ובשל כך היעילות שלה נפגעת עד כדי שלעיתים יהיה צורך לשקול החלפה שלה בכדי לשפר באופן משמעותי את התפקוד שלה. ההחלפה המדוברת יכולה להתבצע על ידי איש מקצוע שבמסגרת תפקידו יוכל להעריך גם את המורכבות של העבודה וגם את הסיכונים שבה.

ניתן לומר כי בענף האינסטלציה יש לא מעט תקלות שכיחות ועל אף שהתחום המדובר פרוץ יחסית בגין העובדה שלא צריך הכשרה רשמית בכדי לעסוק בתחום וכל אדם יכול להגדיר את עצמו כאינסטלטור מומחה אם ירצה, הרי שישנם אינסטלטורים רבים וטובים וחשוב לדעת כיצד לבחור אותם בצורה נכונה. לכן, אם אתם מחפשים אינסטלטור בתל אביב או בכל עיר אחרת, חשוב שתפקידו לבדוק היטב כמה וכמה פרמטרים שיסייעו לכם להחליט האם מדובר על אינסטלטור שכדאי לבחור בו או על אינסטלטור שכדאי להתרחק ממנו.

טיפים לבחירת אינסטלטור מקצועי

אם אתם תוהים כיצד לבחור אינסטלטור מקצועי, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת:

ראשית כל, הקפידו לבדוק האם למרות שאין צורך באסמכה רשמית, האינסטלטור יכול להציג תעודה כלשהי שמעידה על כך שלמד את התחום.

בתחום האינסטלציה לא פעם הוותק של האינסטלטור הוא שמעיד על המקצועיות שלו ועל איכות העבודה שלו. לכן, בדקו כמה שנים עוסק האינסטלטור בתחום. אם יש לו ותק בתחום, סביר להניח שיש לו גם ניסיון ושהוא עסק במגוון רחב של עבודות נפוצות יותר או פחות, כך שהוא בוודאי יצליח לסייע לכם.

הדבר החשוב ביותר שיכול לסייע לכם בבחירת אינסטלטור מקצועי ואמין הוא פשוט לבדוק באתרים שונים המתחייבים כי אנשי המקצוע שמזמינים דרכם הם אמינים או לקבל המלצות ברשתות החברתיות, באתרי אינטרנט שונים או דרך מכרים, בני משפחה או חברים שנעזרו בשירותיו של האינסטלטור ויכולים להעיד על המקצועיות שלו, הוותק שלו, איכות העבודה שלו, האמינות והמחיר.

קרדיט תמונה: freepik
שתפו פוסט זה
אז מה היה לנו בכתבה:
אינסטלטורים מומלצים
אינסטלטורים מומלצים

בחברת אינסטלטורים מומלצים 24/7 תוכלו למצוא קבלני אינסטלציה רשומים, אותם תוכלו להזמין לצורך ביצוע פרויקטי אינסטלציה נרחבים כדוגמת תכנון מערך צנרת, תכנון מערכת ביוב, תכנון משאבות ומערכות מים במבנים רבי קומות ובסיטואציות אחרות וכמובן לכל משימה מקצועית, שדורשת מעורבות של קבלן אינסטלציה מוסמך ומורשה.

התקשרו עכשיו

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!